Compania Blue Air a anunțat marți suspendarea zborurilor până la data de 12 septembrie. În acest sens, în această săptămână, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a lansat o nouă invitaţie către reprezentanţii Blue Air pentru a discuta despre respectarea măsurilor dispuse.
Anunțul a fost făcut marţi, de către preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. Într-un interviu acordat la Digi24, acesta susține că reprezentanții Blue Air nu ar mai fi achitat în ultima perioadă facturile de cherosen.
Totodată, el a vorbit și despre motivele invocate de Blue Air. Constantinescu precizează că din cauza avertismentelor ANPC privind evaluarea condițiilor de transport ar exista probleme în prezent.
În ciuda acestui lucru însă, realitatea este alta. Mai exact, aeronavele sunt aproape pline, însă compania nu mai poate să efectueze cursele aeriene promise.
„Din informaţiile noastre, dânşii nu au mai achitat în ultima perioadă facturile de cherosen. Asta ne spun o parte dintre angajaţii domniilor lor, cei care se consideră şi ei vătămaţi, alături de cele 73.000 de consumatori. La acest moment, putem să vă spunem, în varianta cea mai oficială cu putinţă, că în această săptămână am lansat o nouă invitaţie către cei de la Blue Air pentru a verifica respectarea măsurilor.
Ori, iată că ceea ce invocă dânşii, că din cauza avertizărilor făcute de noi, în sensul recomandării de a-şi evalua bine condiţiile de transport (…). Iată că totuşi aeronavele par pline, dar dânşii nu mai au capacitatea de a duce la bun sfârşit ceea ce au promis consumatorilor în sensul executării cursei aeriene”, a declarat Constantinescu la Digi 24.
Planurile reprezentanților ANPC pentru toamna 2022
În același timp, președintele ANPC a mai amintit și de faptul că la o întâlnire anterioară cu conducerea companiei, reprezentanţii Blue Air au spus că iau în calcul să părăsească piaţa, pentru a redeschide o altă companie în toamnă.
Având în vedere situația din prezent, Constantinescu susține că planurile par că se îndeplinesc.
„Mai mult decât atât, înţeleg că şi la acest moment suntem noi cei vinovaţi pentru situaţia dânşilor, cu toate că la întâlnirea pe care am avut-o, lucru transmis mass-media, reprezentantul lor ne-a spus că iau în calcul să părăsească piaţa cu această companie pentru a redeschide o altă companie în toamnă.
Iată că suntem în septembrie şi pare că lucrurile se îndeplinesc. Ori eu sunt profetul activităţii liniilor companiilor aeriene, ori iată că ceea ce ne-a spus dânsul – şi aici mă refer la domnul Năstase (Bogdan Năstase, avocatul Blue Air – n.red.), se confirmă practic.
Dânsul ne-a informat (…), în prezenţa mai multor colegi, eram şi eu de faţă, ne-a spus că iau inclusiv în calcul părăsirea pieţei cu această companie şi redeschiderea uneia noi. Nu-mi aduc aminte numele exact, dar iată că pare că lucrurile se apropie de un deznodământ cumva predictibil”, a spus preşedintele ANPC.
Ce verificări urmau să facă cei de la ANPC?
Horia Constantinescu a mai adăugat și că la întâlnirea care urma să aibă loc, trebuia analizat dacă Blue Air a respectat sau nu angajamentul privind plata sumei de 15.000 de euro pe zi pe care trebuia să o pună la dispoziţia consumatorilor care au făcut reclamaţii împotriva companiei.
Menționăm faptul că precizările președintelui ANPC vin după ce marți, Blue Air a anunțat că va suspenda până pe 12 septembrie toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România. Motivul invocat de compania aeriană în prerezintă poprirea tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, care pune compania în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice.
„Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declaraţiile publice şi instigările directe de ‘a nu mai cumpăra bilete Blue Air’ propagate în spaţiul public de către un reprezentant cu rang înalt al statului român, respectiv preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)”, spuneau reprezentaţii companiei.