ANPC a subliniat că pasagerii nu beneficiază de dreptul de retragere de 14 zile pentru anularea unui zbor rezervat online.

ANPC a oferit mai multe sfaturi pentru pasageri

În acest context, au sfătuit călătorii să verifice cu atenție:

  • Data zborului, precum și corectitudinea datelor personale (nume, prenume, data nașterii).
  • Dacă bagajul este inclus în prețul biletului.
  • Conexiunile dintre zboruri, atunci când rezervările sunt făcute separat, astfel încât să existe suficient timp între curse.
  • Locația aeroporturilor de plecare și sosire, raportată la punctul de plecare inițial și destinația finală, pentru a planifica din timp transportul.

Taxele ascunse, o capcană frecventă

ANPC a atras atenția asupra taxelor ascunse, menționând că, deși în teorie companiile aeriene și intermediarii sunt obligați să afișeze prețul final al biletelor, în practică unele costuri suplimentare sunt adăugate ulterior.

„Înainte de a confirma rezervarea, verificaţi-vă opţiunile, deoarece nu beneficiaţi de un drept de retragere de 14 zile în care să anulaţi un zbor rezervat online, nu vă lăsaţi influenţaţi de ofertele cu preţ redus sau de menţionarea numărului de persoane care consultă acelaşi zbor şi a numărului de locuri rămase,  verificaţi data zborului rezervat, numele, prenumele şi data naşterii, aflaţi dacă bagajul dumneavoastră este inclus în preţul biletului, dacă rezervaţi mai multe zboruri separate, acordaţi-vă suficient timp pentru conexiuni”, au transmis reprezentanţii ANPC.

Printre acestea se numără:

  • Asigurarea de anulare a zborului.
  • Suprataxe pentru bagaje suplimentare.
  • Taxe pentru check-in la aeroport.
  • Costuri pentru alegerea locului în avion.
avion
SURSA FOTO: Dreamstime

Drepturile pasagerilor în cazul incidentelor legate de zboruri

ANPC a explicat că pasagerii au drepturi clare în situațiile de întârziere, anulare sau refuz de îmbarcare:

1. Întârzieri ale zborurilor:

  • Pentru întârzieri, pasagerii trebuie să primească băuturi răcoritoare și dreptul la două convorbiri telefonice sau SMS-uri.
  • Dacă întârzierea implică o ședere peste noapte, compania aeriană trebuie să asigure gratuit cazarea și transportul între aeroport și locul cazării.
  • În cazul în care întârzierea depășește trei ore la destinație, pasagerii pot solicita compensații financiare. Dacă întârzierea depășește cinci ore, au dreptul să renunțe la călătorie și să ceară rambursarea prețului biletului.

2. Anularea zborurilor:

  • Companiile aeriene trebuie să ofere fie rambursarea biletului neutilizat, fie redirecționarea către destinația finală.
  • În cazul redirecționării, aceasta trebuie să fie organizată cât mai curând posibil, iar costurile pentru mese și cazare pe durata așteptării vor fi acoperite de companie.
  • Pasagerii pot beneficia de compensații financiare, în funcție de distanța zborului și circumstanțele specifice.

3. Refuzul de îmbarcare:

  • Dacă pasagerilor li se refuză îmbarcarea, deși respectă toate condițiile impuse, aceștia au dreptul la asistență, rambursare și compensație financiară, similare celor aplicabile întârzierilor și anulărilor.

Concluzie

Reprezentanții autorității îi încurajează pe pasageri să fie bine informați înainte de a rezerva biletele și să își cunoască drepturile în cazul incidentelor legate de zboruri. Respectarea acestor recomandări poate preveni neplăcerile și asigura o experiență de călătorie mai plăcută în perioada aglomerată a sărbătorilor.