ANPC sare în ajutorul consumatorilor. A pus la dispoziție un număr de WhatsApp pentru urgențe

ANPC

Sursa: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis să pună la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon prin care pot trimite, pe WhatsApp, mesaje scrise și imagini care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență.

ANPC sare în ajutorul consumatorilor. A pus la dispoziție un număr de WhatsApp pentru urgențe

Pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată țara, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a înființat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp.

Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 079 021 9551.

”Am înființat acest număr special, care se va afla în permanență la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator și a mă putea implica personal în gestionarea situațiilor urgente care pot apărea și care vor fi semnalate astfel” – Horia Constantinescu – președinte ANPC.

Ce sesizări se pot face

La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării.  Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.

Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs.

Mesajele nu înlocuiesc reclamațiile

Menționăm că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent.

Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.

Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poștă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluționarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege.

Formularul de reclamație online,se află  pe site-ul instituției, la linkul https://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx