În contextul în care, la nivel european, se pune accentul pe digitalizarea accelerată a instituțiilor publice, pentru fluidizarea interacțiunii dintre acestea și public, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se află în plină derulare a unui amplu proces de modernizare și eficientizare a activității proprii, realizat prin fonduri europene.

Proiect din bani europeni de peste 14 milioane de lei

Astfel, ANPC este beneficiara unui proiect finanțat din bani europeni, în valoare de peste 14 milioane de lei, derulat în cadrul POCA-Programul Operațional Capacitate Administrativă. În urma implementării acestuia, ANPC va dispune, la nivel national, de un sistem complet digitalizat de management al documentelor instituției, ceea ce va veni, deopotrivă, în sprijinul consumatorilor, optimizând timpii de reacție la solicitările sosite din partea acestora, dar și a funcționarilor instituției, fluidizându-le și eficientizându-le activitatea.

Proiectul a fost inițiat în 2019, aprobat și semnat în 2020 și, deși a avut întârzieri de alocări bugetare, în 2021, timp de 9 luni, implementarea sa se află în plină desfășurare, în acest moment, la această reușită contribuind nu mai puțin de 4 președinți ai ANPC, în tot acest interval de timp: Marius Pîrvu, Eduardt Cozminschi, Claudiu Dolot și Horia Constantinescu.

În ce constă mai exact proiectul?

Proiectul ”Reducerea poverii administrative pentru cetățeni și mediul de afaceri în domeniul protecției consumatorilor” presupune, în conformitate cu etapele obligatorii prevăzute în contract și în cererea de finanțare, achiziționarea, prin licitații ale unor servicii de consultanță, în valoare de peste 1,4 milioane de lei pentru alcătuirea caietelor de sarcini specifice următoarelor două licitații necesare selectării furnizorilor de soluții de soft, pentru care sunt alocați circa 10,5 milioane de lei și echipamente, aplicații informatice și licențe de software, în valoare de aproximativ 2,1 milioane de lei.

De asemenea, proiectul european al ANPC presupune realizarea unei activități de instruire a 85 de persoane dintre angajații instituției, la nivel national, pentru a se familiariza cu noua platformă digitală a instituției, astfel încât să se poată lucra eficient, în toate comisariatele și să își poată învăța, la rândul lor colegii, referitor la noul instrument informatic, servicii care se ridică la aproximativ 100.000 lei.

Tot în cererea de finanțare este prevăzută și achiziționarea unui pachet de servicii de informare și promovare a rezultatelor proiectului prin actualizarea site-ului instituției și organizarea unei conferințe de prezentare a rezultatelor proiectului, la finalul acestuia, în valoare de aproximativ 40.000 lei, valabil pe toată perioada de derulare a proiectului.