Potrivit ANPC, prin difuzarea spotului publicitar "Cartofii prăjiţi de la McDonald’s aduc aminte de bunici" se transmit două informaţii care pot induce în eroare consumatorii. Prima este aceea că produsul "cartofi prăjiţi" ar proveni din cartofii proaspeţi achiziţionaţi de la piaţă, în condiţiile în care materia primă utilizată este "cartofi congelaţi" (care conţin şi alte adaosuri, inclusiv aditivi).
"Urmare unui control desfăşurat de comisarii Autorităţii în reţeaua de restaurante Mc Donald’s asupra originii si calităţii cartofilor prăjiţi a rezultat faptul că produsul cartofi prăjiţi provine din tratarea termică a produsului cartofi congelaţi, materie primă a cărui listă a ingredientelor conţine următoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de sodiu", se precizează în comunicatul ANPC.
Mai mult, Autoritatea arată că sintagma ‘aduc aminte de bunici’ induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, deşi, în realitate, produsul este industrial.
"În consecinţă, prin spotul publicitar se transmit două informaţii menite a induce în eroare consumatorii. Pentru cele constatate, ANPC a sancţionat SC McDonald’s SRL şi a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar", se precizează în comunicatul citat.
UPDATE: Poziţia McDonald’s
În urma sesizării ANPC, McDonald’s spune că spotul la cartofi prăjiţi are intenţia de a informa consumatorii în privinţa calităţii şi originii materiei prime pe care o foloseşte.
Prepararea corectă a produselor, dar şi respectarea practicilor de siguranţă alimentară sunt preocupări zilnice în toate restaurantele McDonald’s, spune compania într-un comunicat emis vineri.
"Pentru a pregăti cartofii prăjiţi, McDonald’s foloseşte cartofi proaspeţi, 100% naturali, selecţionaţi manual din soiurile de cea mai bună calitate. Pentru McDonald’s România, cartofii sunt cultivaţi în Austria şi provin de la una dintre cele mai importante companii producătoare de cartofi, Frisch & Frost Austria.
Fiecare cartof trebuie să îndeplinească standardele de calitate ale McDonald’s în ceea ce priveşte: umiditatea şi conţinutul natural de zahăr, dimensiunea, forma, culoarea, precum şi alte caracteristici", se arată în comunicatul companiei care susţine că se fac peste 120 de evaluări calitative pentru a prăji cartofii în ulei vegetal.