Premieră în România! În prima jumătate a anului, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin direcția Centrul European al Consumatorilor, a recuperat o sumă considerabilă în favoarea românilor nemulțumiți de produse, cu peste 60% mai mult decât în 2023.
Sute de mii de euro recuperate în favoarea românilor
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin direcția Centrul European al Consumatorilor, a recuperat, doar în prima jumătate a anului, suma de 225.000 de euro în favoarea românilor nemulțumiți de servicii și produse, o creștere este de 62% față de 2023.
În topul clasamentului sunt serviciile de transport aerian. Acțiunea face parte din angajamentul Guvernului Ciolacu de a proteja interesele și banii românilor.
Problemele legate de transportul aerian, în topul reclamațiilor către ANPC
În perioada ianuarie-iunie 2024, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE.
„Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări”, arată ECC România.
Dintre reclamații:
- 31% au vizat transporturile, inclusiv transportul aerian, rutier, feroviar, naval și închirierile auto,
- 22% au fost legate de îmbrăcăminte și încălțăminte,
- 13% au implicat diverse produse și servicii, precum servicii financiare, obiecte de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire) și alte servicii,
- 13% au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie și întreținerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice și mobilier,
- 7% au fost legate de recreație și cultură, incluzând electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte și muzee.
Potrivit datelor ECC România, în acelaşi timp, se observă o creştere uşoară la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie.
Tot față de prima jumătate a anului 2023, s-a înregistrat o scădere de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură.
ECC România oferă servicii gratuite consumatorilor și face parte din rețeaua ECC-Net, care acoperă 27 de țări UE, Islanda și Norvegia.