Principalele întrebări ale oamenilor au fost legate de preţul energiei de la 1 ianuarie, în cazul în care nu trec în piaţa concurenţială. De asemenea, unii consumatori au întrebat cum se poate folosi comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE, iar alţii au semnalat că furnizorii răspund greu la cererile de ofertă concurenţială. Majoritatea celor care au sunat au fost persoane în vârstă, cel mai bătrân fiind de 89 de ani. Deocamdată, cei care răspund la telefon sunt experţii ANRE, însă instituţia se pregăteşte să externalizeze acest serviciu.
S-a creat o linie telefonică dedicată special liberalizării
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a dat în folosinţă, de joi, un call-center pentru a veni în ajutorul consumatorilor interesaţi de liberalizarea pieţei de electricitate, au declarat, miercuri, reprezentanţii ANRE.
„Este vorba despre o linie telefonică dedicată special liberalizării, pentru a veni în ajutorul consumatorilor care doresc să afle mai multe despre acest proces sau doresc să primească ajutor pentru a accesa comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE”, au spus reprezentanţii autorităţii.
Programul de funcționare
Ulterior, instituţia a transmis un comunicat de presă în care arată că numărul de telefon este 0374.554265 şi poate fi apelat începând cu data de 7.01.2021, de luni până duminică, între orele 8:00 – 18:00. „Experţi din cadrul ANRE vor acorda consiliere tuturor consumatorilor care întâmpină dificultăţi în procesul de încheiere a unui nou contract în piaţa concurenţială”, se arată în comunicatul ANRE.
Toate aceste apeluri vin în urma deciziei liberalizării complete a pieței de energie electrică, la 1 ianuarie 2021. Astfel, începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract. Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE