Furnizorul Tinmar Energy a transmis luni către ANRE o scrisoare privind contractul de furnizare de energie electrică. Compania anunță că va opri furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonați.
Câteva ore mai târziu, reprezentanții ANRE anunță că mai mulți inspectori efectuează astăzi o acțiune inopinată de control la furnizorul de energie Tinmar Energy.
Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții ANRE către Agerpres, scopul controlului este acela de a verifica dacă furnizorul respectă obligația de achiziţionare a energiei electrice astfel încât să asigure acoperirea consumului clienţilor săi.
ANRE, control fulger la Tinmar Energy
În același timp, se mai dorește și verificarea respectării interdicţiei de a denunţa unilateral contractele de furnizare de energie electrică încheiate cu clienţii finali.
Reprezentanții ANRE susțin că în situaţia în care vor fi constatate încălcări ale obligaţiilor legale, atunci furnizorul va fi sancţionat contravenţional şi i se vor dispune măsuri şi termene de conformare.
Menționăm faptul că precizările reprezentanților ANRE vin după ce, anterior, Tinmar Energy, care are în prezent 1.464 clienţi noncasnici şi 3.101 clienţi casnici (potrivit datelor ANRE), a anunțat că va opri furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonați.
George Mihai, director Energie Electrică și Gaze Naturale, susține că societatea pe care o conduce a înregistrat probleme destul de mari având în vedere noile modificări aduse de autorități.
În acest sens, el susține că furnizorul nu deține resursele necesare astfel încât să poată să susțină achizițiile pentru consumatorii plafonați.
Tinmar Energy anunță că va opri furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonați
George Mihai precizează că începând cu data de 16 septembrie, Tinmar Energy va înceta furnizarea energiei electrice către cunsumatorii plafonați și va activa doar pe piața concurențială.
Totodată, el reamintește ANRE că beneficiază de același preț plafonat până la data de 31 august 2023, indiferent de furnizor.
„Așadar, povara finanțării și susținerii consumatorilor plafonati cade din nou pe furnizor, fapt ce duce implicit la probleme insurmontabile pentru societatea noastră.
În aceste condiții, va rugăm să înțelegeți că nu avem resursele necesare pentru a susține achizițiile necesare consumatorilor plafonati și respectuos va solicităm că până cel mai târziu în dată de 15.09.2022 să solicitați încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu furnizorul de ultima instanța numit de ANRE pentru luna septembrie, respectiv Enel Furnizare, pentru a avea asigurată energia necesară funcționarii.
Începând cu dată de 16.09.2022 vom înceta furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonați, activând doar pe piață concuretiala. Subliniem faptul că societatea dumneavoastră beneficiază de același preț plafonat până la dată de 31.08.2023 indiferent de furnizor, că schimbarea furnizorului sau alegerea FUI pentru furnizarea energiei electrice nu vor creea obligații noi de plata în sarcina dumneavoastră și că, practic consumatorul plafonat va beneficia de aplicarea legii și compensarea prețului energiei electrice indiferent de furnizor”, a scris George Mihai, director Energie Electrică și Gaze Naturale.