Pe OUG 118/2021(noiembrie 2021 – martie 2022) au fost depuse, așadar, 345 cereri, de către 80 de societăţi, din care au fost aprobate 288, restul fiind declarate neeligibile. Suma transmisă către Ministerul Energiei a fost de peste 2,67 miliarde lei, a transmis ANRE.
Se evaluează 164 de cereri
În baza OUG 27/2022 (aprilie 2022 – martie 2023), 90 de societăţi au depus 1.057 cereri, din care au fost aprobate 329 pentru clienţi casnici şi 548 pentru noncasnici. 16 cereri pentru clienţi casnici au fost declarate neeligibile. Suma transmisă către Ministerul Energiei, clienţi noncasnici, a fost de 6,95 miliarde lei, iar cea către Agenţia de către Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială, clienţi casnici, de 4,47 miliarde lei, se mai arată în comunicat.
În prezent, sunt analizate 164 de cereri depuse în vederea decontării, iar pe măsură ce operatorii încarcă datele și documentele justificative solicitate de către experții alocați, verificarea şi determinarea acestora se va realiza „cu maximă operativitate”, a precizat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.
Hidroelectrica, amendă de 400.000 de lei din partea ANRE
Vă reamintim că Hidroelectrica a fost sancționată dur de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru că nu a emis facturi pentru aproape 500.000 de oameni și pentru că nu a răspuns la solicitările adresate de ei.
Luni, 20 martie 2023, vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy, a anunțat că „Hidroelectrica a început să emită facturile și se pare că o parte din clienți au primit facturile pe luna august, deci încep să recupereze.”
„În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate. Între timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă. Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată”, a adăugat el, potrivit Antenei 3 CNN.
Cu câteva zile în urmă, Hidroelectrica a anunțat că aplicațiile destinate clienților săi vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android.