ANRE tocmai a lansat în consultare un proiect de modificare a Regulamentul de furnizare a energiei electrice
Proiectul lansat în consultare de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) prevede facturarea lunară în cazul clienților casnici, dar și o plată eșalonată, dacă facturarea este pe o perioadă mai mare.
Trebuie menționat că prevederile regulamentului se aplică atât clienților finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem, conform unui comunicat semnat de președintele ANRE, Dumitru Chiriță.
Proiectul propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări
Trebuie menționat că proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi. Printre acestea se numără introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.
„În cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, este scris în comunicatul semnat de președintele ANRE, Dumitru Chiriță.
Totodată, proiectul prevede pentru clienții vulnerabili eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi.
Potrivit noului regulament, este vizată introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea, precum și detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, „astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”.