ANRE va face controale la Hidroelectrica. Românii nu și-au primit facturile de luni bune

Hidroelectrica

SURSA FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) va realiza controale la compania de stat Hidroelectrica, după ce clienții nu și-au primit facturile de câteva luni.

Compania de stat Hidroelectrica a întârziat câteva luni emiterea de facturi către clienți, iar, din această cauză, ANRE a anunțat că va efectua o serie de controale.

Hidroelectrica dă vina pe modificările legislative

Compania Hidroelectrica susține că de vină sunt modificările legislative din ultimul an și spune că lucrează la modificarea sistemului informatic.

Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din această cauză, foarte mulți români au fost atrași să încheie un contract cu Hidroelectrica.

Astfel, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment.

Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a declarat în luna ianuarie că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni toate odată, ci pe rând, eșalonat.

Facturile vor veni pe rând

Potrivit conducerii Hidroelectrica, facturile au început să fie emise și vor veni eșalonat, la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate. Cei care doresc să facă plata eșalonat, pot face acest lucru la cerere.

„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie și am luat decizia ca, totuși, facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.

Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor”, a transmis reprezentantul Hidroelectrica, la Antena 3.

Românii vor putea face plata eșalonat

Potrivit lui Bogdan Badea, compania și-a propus să reia procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi.

Compania Hidroelectrica a anunţat la începutul anului că restanțierii pot opta pentru eșalonarea sumelor, pe o perioadă de șase luni.

Astfel, facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.

Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Hidroelectrica ocupă a treia poziție în topul furnizorilor de energie electrică din țara noastră.