al omului de afaceri Dan Voiculescu. In diferite forme (ultimul zvon o plasa pe Oltea Serban Parau in pozitia de redactor-sef), informatiile despre acest proiect apareau si dispareau ca „fata morgana”. Acum, surpriza: pe langa „antena” despre care se zvonea, anul viitor va aduce alte doua posturi in gradina Antenei 1. Trei societati – Antena 2, Antena 3 si Antena 4 – au obtinut recent licente TV de programe prin satelit de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA). In premiera, in fata membrilor CNA proiectul a fost sustinut, alaturi de Sorin Oancea (directorul general al Antenei 1 si actionar la viitoarelor posturi), si de Camelia Voiculescu, fiica lui Dan Voiculescu si actionarul majoritar al celor trei „antene”. Primul post preconizat a fi lansat anul viitor se va numi Antena 3 si va fi specializat in stiri si publicistica, pozitionandu-se astfel ca un adversar redutabil al Realitatii TV. „Va fi un canal „premium” pentru oamenii care au procupari de afaceri, care au bani de administrat si care atunci cand ajung acasa au ca oferta TV filme pe care ei le-au vazut cu alte ocazii. Acesti oameni nu au acum o oferta de programe care sa-i intereseze”, spune Sorin Oancea. Lansarea canalului de stiri se leaga de repozitionarea Antenei 1, inceputa in aceasta toamna. „Ne-am propus o intinerire a publicului Antena 1 si o reprezentare mai buna pe zona de divertisment. Nu puteam dezvolta prea mult zona de publicistica pe Antena 1”, explica Sorin Oancea. Asta nu inseamna ca programele consacrate ale postului vor migra catre Antena de stiri. Marius Tuca, Observatorul si programe precum Gheorghe sau „Romania mea” vor ramane in grila Antenei 1. Sorin Oancea spune ca postul va fi unul de nisa si nu va concura posturile generaliste. De aici, obiectivele de audienta urmaresc o cota de piata in prime time (orele 19 – 23, intervalul de maxima audienta) de cel mult zece procente in mediul urban. La aceste rezultate de audienta, specifice unui post de nisa, incasarile de publicitate sunt asteptate sa vina din partea clientilor din categoria „premium” (banci, societati de asigurari, automobile etc.). Antena 3 estimeaza in primul an de functionare aproximativ 700.000 de dolari din publicitate.De ce un post de stiri lansat intr-un an electoral, stiindu-se ca Dan Voiculescu este presedintele Partidului Umanist Roman? Sorin Oancea declara ca nu exista nici o legatura intre interesele electorale ale lui Voiculescu si lansarea postului. „Ne-am gandit ca se va face o astfel de legatura, dar un post abia lansat nu poate ajuta un partid. Mai mult, exista si reglementari CNA in acest sens. Un an electoral este propice unui post de stiri pentru ca interesul publicului pentru informatii si actualitati creste.”Dupa canalul de stiri, urmatorul proiect pe lista este „o Antena muzicala”, proiect care deocamdata poarta numele Antena 2. si acest post este specializat, iar rezultatele de audienta sunt estimate la 1,5% rating (spre comparatie, audientele Atomic TV si MTV se invart in jurul aceleiasi valori). Din punct de vedere muzical, televiziunea se va apropia „ca spirit” de Radio Romantic, post care apartine aceluiasi grup media. Urmareste, dupa cum spune seful proiectului, Camelia Voiculescu, un public activ, „tineri mai educati, mai preocupati de ceea ce asculta si cu pretentii de la viata”. Canalul muzical estimeaza incasari din publicitate intre 50.000 si 100.000 de dolari pe luna.Sfarsitul anului viitor va aduce si lansarea celui de-al treilea post TV, Antena 4 – numele provizoriu al proiectului ce va fi specializat pe teleshopping. In acest caz, nu audienta (pauzelor publicitare) este elementul ce influenteaza incasarile. Numarul de apeluri telefonice primite de firmele care fac teleshopping este decisiv la un astfel de post. In primii doi ani, veniturile sunt estimate la 1,5 milioane de dolari, cifra care ar acoperi investitiile.Diversificarea grupului de media prin canale specializate va conduce la o pozitie mai puternica si pe piata de publicitate. Cele patru posturi, dintre care unul generalist si trei specializate vor fi, cu siguranta, mai tentante pentru clientii publicitari si vor consolida pozitia pe piata a grupului Antena 1.
Antena 3 – canal de stiri
Detinatorul licentei: societatea Antena 3 SA; actionar majoritar Corina Voiculescu (60%); Sorin Oancea este administratorul societatii si detine 25% din actiuni; Camelia Voiculescu detine 5%.
Investitia preconizata: aproximativ 2 milioane dolari
Data lansarii: martie – aprilie 2004
Antena 2 – canal muzical
Detinatorul licentei: societatea Antena 2 SA; administrator si actionar majoritar Camelia Voiculescu (60%); Sorin Oancea detine 20% din actiuni.
Investitia preconizata: cel mult un milion de dolari
Data lansarii: octombrie – noiembrie 2004
Antena 4 – canal de teleshopping
Detinatorul licentei: societatea Antena 4 SA; administrator este Camelia Voiculescu (20%); actionar majoritar este Grivco SA (49%); Sorin Oancea detine 20% din actiuni.
Investitia preconizata: aproximativ un milion de dolari
Data lansarii: octombrie – noiembrie 2004