Antibiotice Iaşi și-a dublat exporturile din 2008 încoace

Producătorul de Medicamente Antibiotice Iaşi a realizat, anul acesta, exporturi estimate la 70 milioane lei (ca. 15,6 mil. euro), de peste 2,7 ori mai mari decât în 2008, când acestea au totalizat 25,9 milioane lei, conform unui comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti.

Evoluţia favorabilă a vânzărilor pe pieţele internaţionale s-a datorat atât majorării exporturilor de Nistadină (substanţă activă pentru care Antibiotice deţine al doilea loc la nivel mondial), cât şi vânzărilor de medicamente finite din clasele antiinfecţioase, cardiovascular şi tract digestiv.

”Prezenţa companiei pe pieţele externe înseamnă astăzi 100 de parteneriate în 65 de ţări ale lumii. Avem însă în vedere o diversificare a serviciilor care pot fi efectuate pentru partenerii externi din industria de medicamente generice”, a declarat Ioan Nani, directorul general al companiei.

În perspectivă, Antibiotice se aşteaptă la o consolidare a afacerilor pe pieţele externe, ca urmare a acestor posibilităţi de colaborare şi iniţierii de noi parteneriate de afaceri. Concret, este vorba de exportul de produse injectabile pe piaţa Algeriei (în valoare de patru milioane dolari), parteneriat început recent, de perspectiva distribuţiei către doi noi parteneri de pe piaţa SUA a Ampicilinei şi Nafcilinei injectabile, în valoare de 4,5 milioane dolari, precum şi de proiectele de export aflate în lucru, cu o durată de implementare de doi ani, pentru pieţele Uniunii Europene, Canadei, Asiei şi Orientului Mijlociu.
Conducerea companiei Antibiotice Iaşi estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 301,4 milioane lei, cu 40% mai mare faţă de cea din 2008, de 215,8 milioane lei. Nivelul profitului estimat pentru acest an a fost influenţat de plata suplimentară a unei taxe clawback care s-a reuşit a fi absorbită în cheltuielile curente, fără a influenţa ţinta de profit estimată.

Rentabilitatea brută a companiei a crescut, în perioada menţionată, cu 60%, de la 6,2% în 2008, la 9,92% în 2012, datorită planurilor de reducere a costurilor şi creşterii rentabilităţii produselor.
Sursa: Agerpres