Cum a început povestea acestui start-up, cine a venit cu inițiativa proiectului și cu ideea din spatele său?
Anton Rădulea: Ideea start-up-ului Airvolt a început să prindă rădăcini undeva prin toamna anului 2019, atunci când am reluat legătura cu Alexandru Rădulescu, vechiul meu prieten și coleg de liceu în C.N. Gh. Șincai din București. Alexandru a adus companiei mele de la acea vreme un contract de distribuție națională pentru sensorii Airly în România (prima rețea inteligentă pentru monitorizarea poluării mediul urban din Europa, fondată în 2017, în Polonia, de către Wiktor Warschalovski.)
Real, punctul de incipit al poveștii noastre îl reprezintă mijlocul lui ianuarie 2020, atunci cand l-am întâlnit pe Jakub Madej, Directorul Global de Vânzări al Airly, la București. În vreme ce ne prezenta hardware-ul senzorilor Airly, pentru prima dată, într-un PUB din Piața Romană, într-o pauză de prezentare, l-am întrebat “- Jakub, Okay. Măsurăm calitatea aerului. Și apoi ce?… Mi-aș dori să putem veni și cu soluții în acest sens”.
Publicitatea, o nouă piață pentru combaterea poluării
Airvolt a început să se construiască, practic, din acel moment, deoarece am început să căutăm și să studiem împreună mai multe soluții tehnologice și biotehnologice pentru mitigarea rapidă a poluării din mediile urbane. Și să încercăm să le aducem în România. Ne doream să integrăm cât mai multe tehnologii, preferabil europene, prin care să creștem standardul de viață în comunitățile locale și să susținem creșterea ecosistemelor Smart City din țară. Tot în acea perioadă, am descoperit first-hand și că rigorile fiscale și birocratice în lucrul cu statul sunt adesea insurmontabile pentru o companie mică, abia pornită la drum, așa cum eram noi. Conceptul, modelul de business și chiar și brandul companiei noastre au suferit mai multe modificări, în acești primi doi de existență. Nu vom nega faptul că, la un moment dat, undeva pe parcurs, a apărut și ambiția de a proiecta și construi propriul nostru produs, chiar aici în România.
Cât de importantă este problema poluării aerului din orașe și cum își propune Airvolt să o rezolve?
Anton Rădulea: Problema poluării aerului din orașe este una de proporții aflate dincolo de puterea noastră de realizare zilnică.
Decesele premature legate de calitatea scăzută a aerului înregistrează nu mai puțin de 7 milioane de persoane, la nivel global, în fiecare an(1). Calitatea aerului în mediul urban scade speranța de viață cu peste 4 ani de persoană, în orașele poluate. Un calcul simplu realizat în acest sens arată că timpul colectiv pe care omenirea îl pierde cumulat, se ridică astăzi la peste 13,5 miliarde de ani de viață(2). Sau altfel spus, un număr de ani de +3 ori mai mare decât întreaga vârstă a planetei Pământ(3), până în prezent!
Poluarea aerului este astăzi o problemă care poate fi rezolvată doar printr-un cumul de soluții și decizii sustenabile, la nivel colectiv. Airvolt își propune să să încline balanța spre un viitor mai verde și mai respirabil, filtrând aerul din mediile urbane pentru poluanți care, altminteri, și-ar găsi mai facil drumul către plămânii noștri, în fiecare zi.
Cui i se adresează produsul dvs. și cum funcționează tehnologia din spatele său? Cine sunt producătorii tehnologiei de purificare și cum ați ales să legați produsul de mediul de publicitate?
Anton Rădulea: Utilizatorii finali ai Airvolt sunt oamenii, publicul vizitator care va putea beneficia de o calitate superioară a aerului pe care îl respiră atunci când vizitează spațiile urbane și publice, de interior sau exterior. Tehnologia Airvolt permite Brandurilor să acceseze în timp real un nou canal pentru Guvernanță Socială și de Mediu smart și relevant, care permite Advertiserilor să măsoare impactul de mediu al fiecărui dolar cheltuit în rețea.
Proprietatea intelectuală aferentă hardware-ului nostru a fost dezvoltată, aproape exclusiv, în România. Totuși, modelul de business s-a putut maturiza doar cu ajutorul mai multor antreprenori și investitori locali și internaționali. Printre cei mai importanți parteneri în materie de producție hardware din Uniunea Europeană, trebuiesc menționați specialiștii de la Cautis JB 93′, unul dintre cei mai experimentați furnizori pentru confecții metalice de standard înalt din România. Majoritatea sub-ansamblelor noastre sunt și ele produse în UE, iar acest deziderat pentru tehnologie europeană va rămâne prezent în companie, pe cât posibil și în continuare.
Citește continuarea pe infofinanciar.ro.