Conform statisticilor din 2016, 49% din vânzători fac sub 100 mii de dolari pe an, în timp ce 36% câștigă între 100 mii și 1 milion de dolari pe an, 13% între 1-10 milioane de dolari, iar restul de 2% au vânzări de peste 10 milioane de dolari (Amazon Sellers Survey 2016).
În acest context, anul trecut a fost lansată în România comunitatea „Amazonienii”, cu peste 1000 de membri, care au inițiat un business pe Amazon și produc venit constant de mii, zeci și chiar sute de mii de dolari.
„Eu mi-am schimbat radical viața și credințele personale despre bani în ultimii 3 ani, timp în care am trecut de la corporatist la a-mi administra business-ul de pe un șezlong dintr-o țarp tropicală. Sunt antreprenor, marketer și investitor în egală măsură. Am încercat multe afaceri pân am fondat-o pe cea perfectă pentru stilul de viață pe care mi-l doream: libertate totală. O zi din viața mea începe când îmi deschid contul dimineața și constat că, în ultima lună, am vândut de peste 50 mii dolari. Acum îmi doresc să învăț românii acest model de business, de aceea anul trecut am lansat primul curs de vânzări pe Amazon din România”, explică antreprnorul Alex Hudițan.
Amazon pune la dispoziție toată infrastructura de comercializare a produsului, prin recepția produselor venite din China, depozitare, afișarea pe site, livrarea către clienți, customer support și birocratie (contabilitate, facturare, garanții).
„Americanii folosesc Amazonul pentru cumpărături la fel cum noi folosim Google pentru informații. Americanul intră pe Amazon să își umple coșul de cumpărături, la fel cum facem noi la supermaket. Se pot vinde produse de orice tip, însă nu alese aletoriu, ci după o cercetare temeinică a concurenței, a celor mai dorite produse, a modalității prin care se poate îmbunătăți oferta actuală”, adaugă Hudițan. La nivel internațional, afacerile Amazon se ridica la peste 135.99 miliarde dolari.