Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 74 mil. lei (16 mil. euro) şi a produs două milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică. Potrivit companiei, 95% din ţigla metalică produsă la Braşov ajunge pe casele românilor, exportul reprezentând 5% din rulajul anual al Bilka Steel.
„Principalele ţări în care exportăm produsele noastre sunt ţările ex-sovietice şi Slovacia. Pentru moment ne concentrăm atenţia pe România. Cerere şi nevoie de ţiglă metalică şi învelitori metalice există şi la noi în țară. Dacă ne uităm la câteva oraşe precum Sibiu, Cluj sau Braşov vedem câte acoperişuri avem de schimbat, ca să nu mai spunem de multe alte zone cărora le va veni rândul”, precizează Horaţiu Ţepeş, proprietarul Bilka Steel.
Pentru sfârşitul lui 2013, antreprenorul braşovean estimează vânzarea a peste trei milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică. Un factor ce va contribui la o evoluţie pozitivă şi pe sfârşit de an, chiar dacă meteorologii anunţă precipitaţii abundente, este evoluţia favorabilă din agricultură. „Spre deosebire de anii trecuţi când, odată cu venirea sezonului ploios, cererea pentru învelitori metalice nu doar că stagna, ci chiar scădea, anul acesta am înregistrat o creştere şi cererile continuă să vină. Acest lucru se poate datora şi evoluţiei favorabile din agricultură care a adus lichidităţi, iar cei care au amânat momentul schimbării sau renovării acoperişului au acum mijloacele financiare necesare achiziţiei”, declară Horaţiu Ţepeş.