Antreprenorul online autohton: țintește piața locală, dar nu se susține financiar din proiect

Peste 65% dintre antreprenorii online din România nu se întrețin financiar din proiectele dezvoltate de ei, având și și alte surse de venit, arată o analiză efectuată de Evensys.

Asta deși 32% dintre afaceriști au în derulare cel puțin patru proiecte. Aproape jumătate dintre ei au dezvoltat proiecte care se adresează pieței locale, numai 14% fiind afaceri internaționale. O treime dintre respondenți spun că au mai multe proiecte, parte din ele adresându-se și piețelor străine.
Lipsa veniturilor financiare suficiente poate fi explicată prin faptul că nu acesta a fost scopul principal al startup-ului. Astfel, 47% dintre antreprenori spun că au inițiat proiectele în care sunt implicați pentru că au văzut „o oportunitate de a crea ceva deosebit”, iar 18% pentru că și-au urmat visul. Independența financiară este menționată ca fiind motivul principal pentru lansarea startup-ului de 15% dintre respondenți. Cea mai mare parte a proiectelor sunt inițiate de câte un antreprenor, în timp ce 35% se încumetează să pornească singuri la drum.
Jumătate dintre afaceriști au investit bani personali în afacere, în timp ce 34% spun că au alocat timp și cuoștințe, în general resurse gratuite.