Deşi anul acesta s-a dovedit unul nefast pentru dealerii şi piaţa auto din România, 2010 va fi întâmpinat aproape cu aceeaşi îndrăzneală din punctul de vedere al lansărilor de modele noi şi versiuni restilizate. În ciuda previziunilor sumbre cu privire la evoluţia vânzărilor, peste 50 de lansări vor avea loc în acest an, după ce în 2009 am avut parte de peste 60 de astfel de evenimente.

Cel mai aşteptat este SUV-ul Dacia Duster

0-44483-1daciaduster.jpgSpeculaţiile privind lansarea unui SUV Dacia au ţinut aprinsă tema Duster de-a lungul anului 2009, până când producătorul francez a făcut publice primele informaţii oficiale. SUV-ul Duster va fi disponibil în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină – 1.6 16v 110 CP, precum şi cu două motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP şi 1.5 dCi de 105 CP.

Al şaselea vehicul al gamei Dacia, modelul Duster are o lungime de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m. Acesta va fi lansat în cadrul Salonului Auto din Geneva, în primăvară, iar comercializarea sa va începe ulterior în Europa, după care ar putea ajunge chiar şi în SUA, dacă volumul vânzărilor va fi mulţumitor pentru Renault. Se speculează că preţul SUV-ului se va situa între 12.000 şi 14.000 de euro.

Cine va domina piaţa?

Bătălia cea mai mare se va da în România între trei puteri reprezentative în industria auto: germani, francezi şi italieni pe de-o parte, şi constructorii asiatici, care, deşi nu au o tradiţie la fel de îndelungată, au făcut în ultimii ani progrese ce nu pot fi trecute cu vederea.

Volkswagen

Cea mai cunoscută şi, foarte probabil, cea mai îndrăgită marcă auto de import este Volkswagen. Cinci evenimente au anunţat reprezentanţii Porsche România, importatorul oficial pe piaţa locală. Luna mai va aduce noua generaţie a SUV-ului Touareg, iar acelaşi lucru se va întâmpla şi cu modelele Touran şi Sharan în cursul toamnei.

Tot în cursul anului 2010 vor fi disponibile versiunile BlueMotion, Cross şi GTI ale noului Polo. De asemenea, anul viitor va fi lansată şi versiunea restilizată a modelului Phaeton.

0-45030-opel_logo.jpgSkoda, Opel şi Seat

Constructorul ceh deţinut de grupul Volkswagen va avea trei lansări anunţate în 2010. În această lună va apărea Skoda Superb Combi (versiune break), iar în februarie vor fi lansate versiunile restilizate ale modelelor Fabia şi Roomster.

Opel va lansa în ianuarie noua generaţie a modelului Astra şi intenţionează ca în trimestrul III să aducă în România noua generaţie a modelului Meriva. Acesta va fi urmat de Movano, în trimestrul IV al anului.

Constructorul spaniol Seat va aduce în vară versiunea break a modelului Ibiza, iar la o diferenţă de 3 luni este planificată pentru lansare şi noua generaţie a modelului Alhambra.

Mini şi Smart

Cei doi pitici ai grupurilor Daimler şi BMW vor aduce în 2010 în România numai modele restilizate. Astfel, Smart va lansa Smart Coupe şi Cabrio facelift în luna septembrie, iar Mini nu a anunţat date exacte pentru modelele sale.

Renault, Peugeot şi Citroen

Cel mai mare constructor francez are anunţată deocamdată o singură lansare în 2010 în România: Megane RS, versiunea sportivă a sedanului Megane. Data nu a fost încă stabilită.

Pe de altă parte, Peugeot pregăteşte două evenimente în prima jumătate a anului. Este vorba despre coupe-ul 308 RCZ şi despre modelul 5008. De asemenea, Citroen va lansa în luna martie noul model C3 şi, în perioada mai – aprilie, micuţul model DS3.

Fiat şi Alfa Romeo

Marca Fiat va aduce la începutul primăverii noul model Punto Evo, înlocuitorul lui Grande Punto. Ulterior, în luna iunie, Fiat va lansa în România şi versiunea decapotabilă a modelului 500, care se va numi Fiat 500C. Făcând parte din acelaşi grup, Alfa Romeo va întregi practic prezenţa Fiat în România cu lansarea modelului Giulietta, în toamnă.

0-45032-fordcmax.jpgFord şi Chevrolet

Americanii de la Ford au anunţat deocamdată numai lansarea modelului Grand C-Max, fratele mai mare al lui C-Max, care va fi disponibil pe piaţa locală începând cu jumătatea anului.

Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul Chevrolet, care momentan a anunţat că va aduce noua generaţie a modelului Spark, cel mai probabil la sfârşitul lunii martie.

Toyota, Honda şi Mazda

Toyota a anunţat o singură lansare pe piaţa locală pentru anul 2010. Este vorba despre versiunea hibridă a modelului Auris, însă momentul lansării în România este încă necunoscut.

În schimb, Honda va aduce la primăvară versiunea facelift a modelului CR-V, urmând ca în perioada iunie – iulie să fie lansat şi modelul sport CR-Z.

Mazda va avea în acest an cele mai multe lansări dintre constructorii japonezi: în cursul primăverii vom primi ediţia aniversară a modelului sport MX-5 şi versiunea facelift a lui Mazda 6. Pe lângă acestea, Mazda va mai aduce în toamna lui 2010 şi modelul restilizat MX-5.

Volvo şi Saab

Cei doi constructori suedezi au pregătit împreună şase lansări în cursul lui 2010 pe piaţa românească. Volvo va aduce versiunile restilizate ale modelelor C30 şi C70 în primul trimestru şi noua generaţie S60 în cursul toamnei.

La rândul său, Saab va aduce în România sedanul facelift 9-5 în perioada aprilie – mai, modelul restilizat 9-5 Combi la începutul trimestrului III şi o nouă versiune a SUV-ului 9-4 X în perioada octombrie – noiembrie.

Segmentele premium şi lux

Din moment ce lansările anului vor fi abundente, nu puteau lipsi constructorii maşinilor de lux şi premium.

Ferrari a anunţat lansarea noului 458 Italia în cursul lui 2010. Livrările vor începe în luna martie, iar preţurile pornesc de la 170.000 de euro. Modelul 458 Italia are o lungime de 4,52 metri şi beneficiază de un impresionant V8 cu o capacitate de 4,5 litri. Cei 570 CP generaţi îi permit bolidului să atingă o viteză maximă de 325 km/h.

Constructorul britanic Bentley va începe livrările noului model Mulsanne în al doilea semestru al anului. Mulsanne va fi echipat cu un motor de 512 cai şi va costa aproximativ un sfert de milion de euro.

Trei pentru supremaţia premium

0-45033-audi_logo.jpgSupremaţia în segmentul premium e disputată în continuare de aceiaşi trei constructori germani.

Audi a anunţat pentru 2010 lansarea a trei modele noi şi un „product improvement” pe piaţa românească. Modelul A8 va ajunge în luna mai şi va fi urmat de modelul TT restilizat în luna iulie. Toamna vor fi lansate modelele A1 în septembrie şi A7 în luna noiembrie.

Deşi mai puţin clar fixate, cele şapte lansări ale mărcii BMW vor marca întregul an care vine. În primul semestru sunt planificate apariţiile noii serii 5 sedan şi versiunile facelift ale seriei 3 coupe şi cabrio. Tot în această perioadă vor veni în România variantele hibride X6 ActiveHybrid şi seria 7 ActiveHybrid. Cealaltă jumătate a anului va fi dedicată lansării versiunii resitilizate a modelului X5 şi a noii generaţii X3.

Nu în cele din urmă, Mercedes-Benz va avea patru lansări în România. Pentru început, este vorba de modelul supersport SLS AMG, care va fi lansat cel mai probabil în luna martie. Tot în aceeaşi lună este aşteptată să ajungă şi clasa E Cabrio. Ulterior, versiunea restilizată a MPV-ului de clasă R va fi prezentată în luna august, iar în cele din urmă, în septembrie, coupe-ul de clasă S va ajunge pe piaţa locală.