Piaţa globală de televizoare 3D va creşte de peste cinci ori în acest an urmând să genereze 11% din vânzările totale de televizoare cu ecran plat, pe măsură ce preţurile vor scădea semnificativ iar producătorii vor adăuga noi funcţiuni, a estimat vineri firma de cercetare IHS iSuppli.
IHS iSuppli prognozează că, în acest an, la nivel mondial vor fi vândute 23,4 milioane televizoare 3D, faţă de 4,2 milioane unităţi anul trecut, urmând ca în 2015 să ajungă la 159 milioane unităţi vândute. La acea dată, televizoarele 3D vor fi responsabile pentru mai mult de jumătate din vânzările mondiale de televizoare cu ecran plat.
Estimările iSuppli privind evoluţia pieţei televizoarelor 3D sunt mult mai optimiste decât estimările Samsung conform cărora în acest an vor fi vândute 17 milioane unităţi. Săptămâna trecută, o altă firmă de cercetare, DisplaySearch, a estimat că televizoarele 3D vor ajunge la 100 milioane de unităţi vândute până în 2014.
Marii producători mondiali de televizoare, precum Samsung Electronics, LG Electronics Inc şi Sony Corp, speră că noile modele de ultimă generaţie, cum sunt televizoarele 3D, le vor permite să-şi crească marjele de profit pe fondul intensificării concurenţei venite din partea producătorilor low-cost.
SURSA: Agerpres