Anunț de ultimă oră despre LIDL! Românii trebuie să știe ce se întâmplă cu aceste produse. Tocmai s-a aflat
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se află, de câteva zile, într-o amplă campanie de control, la nivelul întregii țări, care vizează comercializarea, în cadrul magazinelor Lidl, a unor seturi de bijuterii din argint.
Dat fiind că lanțul de magazine nu deține autorizație pentru comercializare a produselor din metale prețioase, furnizată, pe teritoriul României, conform legii, de ANPC, echipele de control, însoțite de specialiști ai Direcției de Metale Prețioase, din cadrul instituției au procedat la identificarea, confiscarea sau indisponibilizarea produselor din argint și depunerea acestora la Trezoreria locală.
Mai apoi, conform procedurii, în urma unei sesizări realizată de ANPC către Serviciul de Investigare al Criminalității Economice (SICE), din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, să fie confiscate și sumele obținute de operatorul economic, în urma vânzării acestor produse.
Controale la 63 de magazine din țară
Astfel, până în acest moment, la nivel national, au fost controlate 63 de magazine Lidl, unde au fost identificate 619 seturi de bijuterii de argint, care, în majoritate au fost deja depuse la Trezorerie, în urma confiscării, foarte puține dintre acestea fiind deja vândute.
Comisarii ANPC au sancționat și cu amendă operatorul economic, fiind aplicate, până acum, 36 de astfel de sancțiuni contravenționale, în valoare de 272.000 lei. Acțiunea de verificare, în acest caz, este în derulare.
Avertisment de la ANPC în ceea ce privește achizițiile de Crăciun
Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a trimis un comunicat de presă cu privire la achizițiile din perioada Crăciunului. Președintele ANPC a venit cu mai multe sfaturi pentru români, cu scopul de a-i ajuta pe aceștia să cumpere produsele care nu reprezintă un pericol.
În contextul sărbătorilor de iarnă, dorința și nevoia de a face cumpărături iau amploare. Cumpărătorul, fie că este în căutarea cadoului ideal, fie că achiziționează produse pentru o masă îmbelșugată de sărbători, ar trebui să se ghideze după criteriul calității în tot ceea ce alege, calitatea fiind reflectată de o serie de aspecte asupra cărora informarea este imperativă.
În acest sens, președintele Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), domnul Mihai Culeafă, alături de echipa sa, a realizat o campanie intitulată „Avertismentul Nostru Pentru Crăciun”, care își propune îndrumarea consumatorului în tot ceea ce înseamnă criteriile unei selecții responsabile și corecte a produselor și alimentelor, sub forma unor avertismente și sfaturi. Ba mai mult, aceste sfaturi sunt utile cu atât mai mult cu cât este vorba despre o perioadă încărcată, numită și „febra cumpărăturilor”, în care există posibilitatea neglijării unor detalii importante despre produs, care determină calitatea acestuia.
Atenționările și sfaturile la achiziționare au vizat o gamă mai largă de produse, de la alimente și jucării până la produse textile și cosmetice, pentru a atinge toate preferințele consumatorilor români din această perioadă. Astfel, în privința alimentelor, echipa ANPC îi sfătuiește pe români să analizeze atent atât aspectul și culoarea, cât și mirosul produselor. De asemenea, un alt sfat îl constituie evitarea achiziționării din locuri neautorizate, întrucât comerciantul cu pricina nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu poate elibera bon de casă cu care să se justifice tranzacția comercială. Referitor la același subiect, este importantă observarea modului de etichetare a produselor din carne, evitarea celor preambalate neetichetate sau a celor pe care nu este înscrisă data durabilității minimale ori depășirea acesteia.
În cazul consumatorilor interesați de cadourile pentru cei mici, sfaturile fac referire la grija care trebuie arătată instrucţiunilor de utilizare şi a avertismentelor specifice, dar și a grupei de vârstă potrivite fiecăruia, întrucât, pentru copiii mai mici de trei ani, de exemplu, unele obiecte pot prezenta un pericol.
Nici produsele textile sau cele cosmetice nu trebuie neglijate când vine vorba de atenția la etichete. Articolele textile trebuie să conțină eticheta pe care sunt menționate compoziţia fibroasă, procentul în greutate al fiecărei fibre, dar și instrucţiunile de întreţinere. De asemenea, în cazul obiectelor vestimentare aflate sub numele unor mărci celebre, dar care prezintă un preț exagerat de mic, există riscul ca acestea să fie contrafăcute. O examinare la fel de atentă în privința etichetei și a prețului trebuie efecutată și produselor cosmetice, observându-se simbolul specific, PAO, unde este menționată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranță.