Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat deja, în dezbatere publică, un formular electronic pe care companiile trebuie să îl completeze lunar. Potrivit experților, demersul ar putea stopa evaziunea fiscală în domeniul comerțului online.

Comerțul în mediul online a înregistrat o creștere semnificativă

Comerțul online a explodat în România încă în pandemie. Anul acesta, comerțul online a depășit suma de 6,8 miliarde de euro, în creștere cu 18 la sută față de 2021, au estimat analiștii.

A fost lansat un formular care va colecta toate datele despre comercianți, aceștia va trebui să dovedească că dețin o firmă și își declară veniturile

Formularul 395 a fost lansat în dezbatere publică, acesta va colecta date esențiale despre expeditor și destinatar. Firmele de curierat sunt cele care practică comerțul prin expedierea produselor.

Este evident că cele mai multe date pe care firmele de curierat le vor completa se referă la expeditor. Este vorba despre date referitoare la transport, valoarea produsului, nume, prenume, dar și codul de identificare fiscală.

Cu alte cuvinte, este important ca comerciantul să prezinte dovada prin care se atestă că persoana în cauză, vânzătorul, are o firmă și își declară veniturile, scrie știrileprotv.ro.

Sunt vizate personalele fizice care nu sunt înregistrare fiscal, dar desfășoară activități de comerț în mediul online

Persoanele luate în vizor de ANAF sunt persoanele fizice care fac comerț online atât pe platformele de anunțuri cât și pe rețelele sociale, însă nu sunt înregistrate fiscal.

Potrivit autorităților, formularul ajută la verificarea veniturilor obținute efectiv și cele declarate, astfel încât să combată faptele de evaziune fiscală.

„ANAF vrea să știe care sunt vânzătorii pe internet care încasează cash pentru bunurile vândute prin intermediul curierilor. Una este să îți faci curățenie în casă, în dulap, în haine și să vinzi sporadic câte un obiect, două. Alta este cei care au făcut un business din așa ceva pe persoană fizică. Am cumpărat flori de pe internet și nu am primit factură, am cumpărat ghivece, am cumpărat anumite bunuri și am văzut că nu sunt facturabile. Mici businessuri, mici activități financiare care nu sunt fiscalizate”. spune Valentina Saygo, analist fiscal.