Tot mai mulți români se plâng în ultimul timp că au primit facuri uriașe la energie. Cu toate acestea, autoritățile încă nu au dat un răspuns clar pentru problemele lor. Iată ce spun șefii ANRE în legătură cu acest subiect
Românii primesc în continuare facturi uriaşe la energie, iar autoritățile încă nu au dat un răspuns clar pentru problemele lor. Ce spun șefii de la ANRE în legătură cu acest subiect?
Zoltan Nagy, Vicepreședintele ANRE, a declarat că unii furnizori de energie aveau sute de mii de contoare necitite de doi ani, deși regulamentul îi obligă să citească fiecare contor măcar o dată la șase luni.
„Am avut şi acţiuni de control pe aceste subiecte la principalii furnizori şi respectiv distribuitori. Sunt probleme la majoritatea dintre ei şi am aplicat amenzi destul de serioase şi ca să vă dau doar un exemplu.
Cu toate că regulamentul de furnizare prevede faptul că fiecare contor trebuie citit măcar o dată la şase luni am găsit distribuitor de energie electrică care avea sute de mii de contoare necitite la doi ani.”, a spus vicepreședintele ANRE, la Antena 3.
La ce trebuie să aibă grijă consumatorii?
„Consumatorii care sunt preocupaţi de acest lucru, dacă e citit consumul, dacă e facturat într-adevăr consumul real, sau se estimează şi ulterior se regularizează şi vor să evite acest lucru, au la îndemână mecanismul autocitirii.
Fiecare consumatori are dreptul de a citi contorul şi pe factură este un număr dedicat comunicării indexului.
În momentul în care o factură este contestată o factură se suspendă şi plata până când se soluţionează, deci obligaţia de a plăti şi consecinţele neplăţii se suspendă, deci nu mai e cazul să ne îngrijorăm în privinţa unei decopnectări şi eu sunt convins că în majoritatea cazurilor este respectat de către furnizori.”, a mai explicat Zoltan Nagy.
Consumatorii casnici trebuie să consulte toate informaţiile oferite de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) înainte de a alege un furnizor de energie electrică şi să compare ofertele diverşilor furnizori în comparatorul de oferte de pe site-ul ANRE, susţine directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook
Consumatorii care întâmpină probleme se pot adresa: ANRE, https://portal.anre.ro/FPetitie/PetitieSector
sau ANPC, https://anpc.ro/articol/536/cum-se-depune-o-reclamatie.