La începutul lunii noiembrie ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a confirmat public că vom primi bani pentru magistrala de metrou M6, între 1 Mai și Aeroportul Otopeni.
Magistrala de metrou spre Otpeni va avea finanțare europeană nerambursabilă doar pe jumătate de distanță, mai exact doar pentru stațiile construite în București. Celălalt segment rămâne în analiză.
Autoritățile române nu au reușit să dea explicații, în urma îngrijorărilor exprimate de Comisia Europeană, scrie Libertatea.
„Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanţare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanţă, adică doar până la Staţia Tokyo (zona Mall Băneasa). Decizia vine în urma eşecului autorităţilor române de a lămuri îngrijorările exprimate de Comisia Europeană (CE) prin scrisoarea („Request for Clarifications”) trimisă la Bucureşti în 16.02.2018″, se arată într-un mesaj publicat de reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.
Începând din februarie și până în septembrie, au existat mai multe runde de dialog între autoritățile române și specialiștii europeni
Rovana Plumb a confirmat public că vom primi bani doar pentru sectorul 1 Mai-Tokyo (Mall Băneasa), adică 6 staţii din totalul de 12, afirmă reprezentanții ONG-ului.
„Valoarea totală estimată este de aproximativ 6,35 miliarde lei (inclusiv TVA), din care fondurile europene vor acoperi doar 2,36 miliarde. În jur de 416,5 milioane lei reprezintă contribuţia de la bugetul de stat, iar aproape 1,46 miliarde lei vor veni din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei). Vinerea trecută cererea de finanţare a fost retrimisă la Bruxelles pe noile coordonate”, se arată în postare.