Experţii în securitate cibernetică ai Kaspersky Lab avertizează că, în 2018, inclusiv de Black Friday, pe lista ţintelor vizate de malware-ul care fură date se află magazine online cunoscute.
Conform datelor companiei, tehnologiile Kaspersky Lab au detectat 9,2 milioane de tentative de atacuri până la finalul T3 2018, comparativ cu 11,2 milioane, pentru întregul an 2017, detecţiile pentru o singură familie malware urcând cu 34%. În acest context, jumătate dintre magazinele online atacate aparţin unor mărci cunoscute de haine, încălţăminte, cadouri, jucării şi magazine universale. În acelaşi timp, cumpărătorii online din Italia, Germania, SUA, Rusia şi pieţele emergente par să prezinte cel mai mare interes.
„În mod tradiţional, troienii bancari vizează în special utilizatorii de servicii financiare online, căutând date pe care să le fure sau creând botnet-uri din dispozitive compromise, pentru atacuri viitoare. De-a lungul timpului, câţiva dintre aceşti troieni bancari şi-au îmbunătăţit funcţionalitatea şi capacitatea de a ajunge la datele cumpărătorilor online şi a obţine acces root la dispozitivele lor”, se menţionează într-un raport al specialiştilor Kaspersky Lab.
Principalele familii de malware care fură de la victime prin intermediul mărcilor online sunt: Betabot, Panda, Gozi, Zeus, Chthonic, TinyNuke, Gootkit2, IcedID şi SpyEye.
Troienii vizează mărci online cunoscute, cu intenţia de a obţine datele de autentificare ale utilizatorilor, respectiv login, parolă, număr de card, număr de telefon şi altele.
Cercetarea de specialitate arată că jumătate (50%) dintre companiile atacate de familiile malware detectate sunt mărci foarte cunoscute de haine, încălţăminte, bijuterii, cadouri şi magazine universale, urmate de mărci de electronice (12%) şi divertisment/jocuri (12%).
În ansamblu, experţii Kaspersky Lab au descoperit 14 familii malware care vizează un total de 67 de site-uri de comerţ electronic, dintre care 33 de site-uri de haine, opt de electronice, opt site-uri de divertisment şi jocuri, trei cunoscute site-uri telecom, două site-uri de plată online şi trei platforme online de retail.
În acelaşi context, peste trei milioane de seturi de date de autentificare pe site-uri de comerţ electronic au fost descoperite la vânzare pe o platformă accesibilă prin intermediul motorului de căutare Google, iar cele mai mari preţuri sunt pentru conturile furate de la comercianţi.
Raportul Kaspersky Lab este bazată pe datele obţinute cu acordul utilizatorilor şi procesate folosind Kaspersky Security Network (KSN). Toate programele malware de familii de troieni bancari menţionate în cercetare sunt detectate şi blocate de soluţiile de securitate Kaspersky Lab. AGERPRES