Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a anunțat că softul cu care lucrează are probleme. Drept urmare, românii care doreau să afle diverse informații despre pensii mai au de așteptat.
Probleme la Casa de Pensii cu noul software
Oamenii din întreaga țară așteaptă cu nerăbdare să afle dacă pot ieși la pensie și care vor fi veniturile lor, dar dosarele lor sunt blocate în birourile Direcțiilor Județene de Pensii.
Această situație a apărut din cauza problemelor cu noul software destinat calculului pensiilor, care nu este încă funcțional.
Casa Națională de Pensii (CNPP) a explicat că implementarea acestui program informatic se face treptat.
Conform declarațiilor oficiale, se preconizează că, din luna octombrie, sistemul ar trebui să funcționeze pentru viitorii pensionari.
Aceasta a fost o reacție la numeroasele întrebări primite de la cetățeni, care, după 1 septembrie, au simțit impactul noii Legi a pensiilor, ce a adus modificări semnificative atât în modul de calcul al pensiilor, cât și în ce privește perioadele de contribuție.
Etapele de implementare a softului
Casa Națională de Pensii Publice a menționat că adaptarea noii legi în software-ul existent se va realiza în mai multe etape, conform contractului semnat cu dezvoltatorii programului.
CNPP a precizat că „contractul a prevăzut mai multe etape de realizare a soluțiilor informatice, în conformitate cu stadiul de aplicare a Legii nr. 360/2023, ultima etapă fiind în octombrie 2024.”
Aceasta sugerează că problemele actuale ar putea dura o perioadă semnificativă, până când toate funcționalitățile vor fi complet implementate.
Numărul exact al dosarelor aflate în așteptare rămâne necunoscut, însă CNP a informat că se efectuează activități specifice pentru implementarea tuturor funcționalităților aplicațiilor informatice.
Odată ce acest proces va fi finalizat, vor putea oferi detalii despre numărul dosarelor de pensie înregistrate după 1 septembrie 2024.
Cine este responsabil pentru implementarea software-ului?
În luna aprilie, s-a anunțat că un contract în valoare de 12,6 milioane de lei (aproximativ 2,52 milioane de euro) a fost atribuit pentru furnizarea de servicii tehnice de asistență și mentenanță a sistemului informatic integrat, gestionat de Casa Națională de Pensii.
Aceasta selecție a fost realizată pe baza unui anunț de participare, fără licitație, iar singura ofertă primită a fost de la asocierea AROBS Systems (lider) și Wing Leading Edge.
Contractul semnat este valabil pentru o perioadă de 24 de luni, ceea ce înseamnă că aceste companii vor fi implicate pe termen lung în soluționarea problemelor tehnice.