Deși urmăresc cu interes postările din vacanță ale prietenilor din rețelele sociale, românii par a fi deranjați de  prea multe selfie-uri și fotografii cu mâncare. La aceste concluzii au ajuns reprezentanții momondo, în urma unui studiu în rândul a 24.700 de persoane din 23 de țări ale lumii.

Așadar, potrivit statisticilor, în medie 38% dintre călătorii participanți la studiu postează fotografii din vacanță, 24% scriu impresii și 13% încarcă materiale video pe rețelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter). În România, cei care postează fotografii sunt mult mai mulți – 52% –, de actualizarea postărilor în scris se ocupă 24% dintre călătorii români iar 15% preferă să încarce înregistrări video.

De altfel, rapiditatea cu care ne-am obișnuit să primim și să oferim informații poate explica aceste preferințe: ca un material video să fie cât mai apreciat în online e nevoie de mai mult timp pentru editare, timp în care am putea să vizităm un muzeu, să facem baie în mare sau, în fond, să descărcăm numeroase fotografii. Astfel că, printre respondenții din România, există și călători (29%) care aleg să se deconecteze complet pe timpul vacanței și să nu posteze nicio impresie în rețele sociale.

Cine postează cel mai mult din vacanță

Conform sursei citate, bărbaților și femeilor din România le place în aceeași măsură să publice fotografiile făcute pe durata concediului: 55% dintre femei și 49% dintre bărbați postează astfel de fotografii pe rețele sociale pentru a stârni admirația prietenilor virtuali.

De altfel, stereotipul conform căruia tinerii dedică mai mult timp și energie internetului este infirmat de către românii participanți la studiu: călătorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani (60%) își actualizează profilurile online cu fotografii din vacanță la fel de mult ca cei cu vârsta între 23 și 35 de ani (59%). În plus, decalajul dintre generații nu este unul mare: cei cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (48%), dar și cei de până în 65 de ani (41%) postează în online fotografii din vacanță.

 

Comparativ cu respondenții din alte țări, românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai rețelelor sociale pe durata concediului. La nivel european, doar călătorii din Turcia se apropie de același grad de utilizare a rețelelor sociale, postând în principal fotografii (64%). La nivel global, cei mai activi turiști sunt chinezii: 65% postează fotografii, 32% încarcă materiale video și 45% postează texte despre experiențele trăite – acesta fiind cel mai mare indicator din toate țările care au participat la studiu. La polul opus, cei mai stricți turiști în acest context sunt nemții și austriecii – mai mult de jumătate (51%) dintre respondenții din aceste țări refuză să își actualizeze profilul online când sunt în vacanță.

Ce ne place să vedem din vacanța celorlalți

Când ne mutăm de cealaltă parte a ecranului utilizatorului de rețele sociale, aflăm că 37% dintre români sunt inspirați să călătorească atunci când văd fotografii din vacanța prietenilor în online. La câteva procente distanță, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate iar pe 22% pur și simplu îi bucură să aibă acces la acest tip de actualizări.

Există și utilizatori care nu doresc să vadă în news feed actualizări din vacanța turiștilor: 14% dintre români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare și 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din rețele sociale descoperă pe durata vacanței. Pe 3% dintre români îi întristează aceste actualizări din concedii.

„Vorbim în prezent de rețele sociale ca de o parte integrantă a vieții și observăm pe zi ce trece nevoia oamenilor de a face tot mai cunoscute impresiile personale chiar și atunci când se află în vacanță – postează mesaje, fotografii, materiale video și fac live streaming. Conținutul pe care îl urmărim s-a schimbat și el – fotografiile din călătorii nu mai sunt doar un simplu selfie cu o priveliște minunată în spate, sunt fotografii făcute cu mai multă atenție la detalii, care să îi motiveze pe ceilalți să evadeze la rândul lor din rutină. Totuși, astfel de postări îi pot deranja pe cei care ne urmăresc. Prin urmare, putem încerca să acordăm o mai mare atenție destinației de vacanță în care ne aflăm la momentul respectiv și să lăsam loc ulterior împărtășirii impresiilor post-vacanță în social media și chiar față în față cu prietenii”, spune Mircea Giurcă, reprezentantul momondo în România.

Acest studiu a fost inițiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de țări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveția, Suedia, Turcia, Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenți din România, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, bărbați și femei.