Anunțul momentului pentru pensionarii din România care vor să încaseze pensia pe card. CNPP a publicat pașii care trebuie urmați de toți cei interesați să obțină talonul mov de pensie.
Primul și cel mai important pas este ca pensionarii interesați să aibă cont online deschis în portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Cei care au deja contul activ, nu trebuie decât să se autentificice prin e-mail și parolă, apoi să meargă spre secțiunea ”completare formulare”, ”depuneri cereri și documente”, apoi spre pensii, urmat de secțiunea „document de informare”.
În cadrul ultimei secțiuni se selectează ”Transmiterea documentului de informare online” și completează câmpurile obligatorii din fereastra „Depunere documente”.
”1. accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, introducând e-mail-ul și parola
2. accesează secțiunea „Completare formulare” -> „Depuneri cereri si documente” -> „Pensii” -> „Document de informare”
3. selectează „Transmiterea documentului de informare online” și completează câmpurile obligatorii din fereastra „Depunere documente”
4. documentul „Cerere pentru transmiterea documentului de informare online” se încarcă la acest pas. Documentul poate fi descărcat apăsâng click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin apăsând pe butonul Alege fișier”, se arată pe site-ul CNPP.
Cel de-al cincelea pas și totodată ultimul este completarea codului CAPTCHA din chenarul verde, care apoi trebuie trimis.
„5. la ultimul pas trebuie completat codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite”, arată sursa citată.
Pașii pentru obținerea online a talonului mov
CNPP amintește faptul că anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar pot fi modificate și de solicitant. În același timp, numerele dosarului de pensie și de alte drepturi/indemnizații sunt preluate în mod automat din sistem.
Totodată, solicitanții vor vedea un mesaje de genul „Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP”, ceea ce înseamnă că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de fiecare persoană în parte.
Odată ce toți pașii de mai sus sunt finalizați, solicitantul va primi un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din portalul CNPP, de la adresa portal@cnpp.ro. Ulterior, va sosi un alt e-mail de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP, care va conține și numărul alocat de Registratura casei teritoriale de pensii unde a fost depusă cererea. Detaliile legate de cererea depusă pot fi văzute în secțiunea Cererile mele, iar în urma aprobării cererii, aceștia vor primi un e-mail final de confirmare.
Pensionarii care vor în schimb să obțină talonul mov de pensie prin e-mail trebuie să acceseze link-ul primit prin e-mail la momentul deschiderii contului în portalul CNPP.
În acest caz există două variante, pe care CNPP le pune la dispoziție utilizatorilor. Prima dintre ele este prin intermediul site-ului, iar cea de a doua prin e-mail.
Cum se poate obține prin e-mail talonul mov de pensie
„1. prin intermediul site-ului CNPP, din contul utilizatorului: „Datele mele din sistemul public de pensii” – „Document informare plata pensie” (se poate accesa doar dacă solicitantul este logat în contul de portal sau a salvat anterior datele de logare în portalul CNPP)
2. din e-mail-ul solicitantului unde se va transmite o informare cu link-ul către documentul generat”, se mai arată pe site-ul CNPP.
Susa citată mai precizează că în cazul în care utilizatorul nu este logat, se va afișa mesajul „Raportul solicitat nu există”. Într-o astfel de situație se procedează în felul următor: se accesesază contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, prin introducerea e-mail-ului și a parolei, se accesează: „Datele mele din sistemul public de Pensii” – „Document informare plată pensie”.
Important de știut este faptul că Legea nr. 270/2021 a stabilit că CNPP va oferi pensionarilor cuponul de pensie în format electronic, numai în cazul în care beneficiarii care primesc pensia în cont curent sau cont de card solicită acest lucru printr-o cerere.
Pe de altă parte, în cazul celor care nu doresc să primească prin mijloace electronice, talonul va continua să vină în format fizic. În același timp, pensionarii care nu optează pentru transmiterea prin mijloace electronice a talonului mov îl vor primi în continuare în format fizic.