Constructorul american de avioane a spus unor peste 100 de furnizori, la o întâlnire online din 30 iulie, că noul program va depinde de aprobarea de către autorităţile de reglementare a reluării curselor comerciale ale avioanelor 737 MAX începând din trimestrul patru, a spus una dintre persoane.
Boeing produce la fabrica sa din Seattle în principal cea mai recentă versiune a avionului 737, implicat în două accidente fatale care au dus la consemnarea la sol a acestuia, la nivel mondial. Accidentele au avut loc într-un interval de cinci luni, în Ethiopia şi Indonezia.
Una dintre persoane şi-a exprimat însă scepticismul faţă de programul anunţat de Boeing, având în vedere supravegherea intensă din partea autorităţilor de reglementare.
Nu există nicio garanţie când vor aproba autorităţile de reglementare reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX. Iar directorul general al Boeing, Dennis Muilenburg, a declarat analiştilor, luna trecută, că grupul va lua în considerare o nouă reducere a producţiei de avioane 737, sau posibila suspendare a producţiei, în cazul în care consemnarea va fi prelungită.
În luna aprilie, Boeing a redus numărul de avioane 737 produse la 42 pe lună, de la 52, după oprirea livrărilor către clienţi.