Deși este cunoscut de către majoritatea oamenilor drept fondatorul brandului de modă Off-White, Virgil Abloh este, de asemenea, licențiat în arhitectură, DJ, producător și, din martie 2018, Director artistic al secțiunii de articole vestimentare masculine la Louis Vuitton.
MARKERAD (echivalentul în limba suedeză pentru „marcat”) este o colecție de articole concepută pentru a vă ajuta să creați o atmosferă unică în propria casă prin decor, transformând obiectele de zi cu zi în simboluri de design cu personalitate. Având în vedere tendința crescândă a generației actuale de a locui în medii urbane și de a se adapta la spațiile locuibile de dimensiuni mici, oamenii tânjesc după un tip de funcționalitate „frumoasă și sofisticată”, atât adaptabilă, cât și relaxată, cu o notă contemporană.
„MARKERAD este despre evidențierea obiectelor anonime pe care le folosim în fiecare zi fără să ne dăm seama. Când combinăm un prag de ușă cu unul dintre picioarele unui scaun obișnuit, creăm ceva neașteptat – o întrerupere,” a declarat Virgil Abloh.
Colecția pornește de la modele clasice minimaliste și le completează prin referințe artistice și elemente deconstructive tipice creatiilor lui Virgil Abloh. Ghilimelele sale simbolice pot fi întâlnite peste tot în cadrul colecției și sunt utilizate pentru a adăuga un sentiment de ironie și o doză de umor obiectelor obișnuite, de la lenjerie de pat până la scaune și covoare.
Veți descoperi textul său cu acorduri personale pe multe dintre piesele minimaliste, inclusiv pe ceasuri („TEMPORARY”), plase de cumpărături („SCULPTURE”) și covoare verzi, ce seamănă cu un gazon („WET GRASS”). Piesele suplimentare includ scaune Windsor, ale căror picioare prezintă și opritoare pentru uși, dulapuri cu ușă din sticlă și mânere roșii, în formă de unghii, chiar și „opere de artă” de așezat pe perete – Mona Lisa luminată cu LED-uri – și un covor supradimensionat, conceput să arate ca o chitanță IKEA, care, potrivit lui Abloh, „poate fi poziționat la fel de ușor atât pe podea, cât și pe perete – în ambele scenarii, covorul evidențiază întreaga poveste pe care o întruchipează IKEA.”
Abloh a creat această colecție pentru a se alătura „conceptului de design democratic” al IKEA, ceea ce înseamnă că este concepută pentru a fi accesibilă, dar și la modă.
„Virgil are o capacitate fantastică de a lucra cu funcții esențiale și materiale de bază și de a crea ceva nou. Fiecare articol MARKERAD este atât un obiect de design, cât și o piesă cu o valoare artistică ridicată,” spune Henrik Most, IKEA Creative Leader.
Virgil, alături de Henrik Most, a lucrat foarte mult concentrându-se pe o cercetare extinsă privind viața tinerilor adulți, pentru a descifra și înțelege nevoile lor în clipa în care se mută singuri pentru prima dată. După multe întâlniri tip workshop desfășurate în centrul de design IKEA din Älmhult, Suedia, Virgil și Henrik au lucrat împreună pentru a dezvolta schițe și prototipuri, modelând fizic produsele propriu-zise. Prin procesul de combinare a două abordări diferite, Virgil și Henrik s-au provocat reciproc să gândească diferit și au creat o colecție care le permite oamenilor să-și construiască o primă casă care să îi reprezinte în totalitate.
MARKERAD va fi lansat în România pe 2 noiembrie 2019 și va fi disponibil online începând cu 4 noiembrie.
Având în vedere interesul ridicat manifestat pentru colecție atât de către jurnaliști, cât și de către publicul larg, încă de la anunțul de colaborare din 2017, în România fiecare achiziție va fi limitată la două articole/persoană în primele 2 zile, 2 și 3 noiembrie. Începând cu 4 noiembrie, vânzările se vor desfășura în regimul obișnuit. Prețurile obiectelor din colecție pornesc de la 29.90 lei pentru fața de pernă și ajung până la 1199 lei pentru masa MARKERAD din lemn natural.