Schimbare majoră pentru clienții Engie, începând din luna iunie

În prezent, Engie România este unul dintre cei mai mari furnizori de gaze naturale pentru consumatorii casnici. În mai puțin de două luni, compania va implementa o schimbare semnificativă, care va afecta modul în care comunică cu clienții săi.

Începând din luna iunie a acestui an, notificările privind perioada pentru transmiterea indexului autocitit nu vor mai fi trimise prin e-mail, ci vor fi disponibile exclusiv în aplicația mobilă MyENGIE.

”Ne preocupă calitatea interacțiunilor tale cu noi și facem constant eforturi în dezvoltarea soluțiilor digitale care îți oferă acces rapid, într-un singur loc, la toate funcționalitățile importante, fără să îți aglomerăm inboxul.

Astfel, începând din iunie 2025, nu vei mai primi mesajul pentru transmiterea lunară a indexului autocitit prin e-mail, dar îl vei putea vizualiza în aplicația MyENGIE”, arată companie într-o notificare trimisă clienților pe e-mail.

Transmiterea indexului autocitit de către clienți permite calcularea precisă a consumului de gaze, evitând astfel emiterea facturilor estimate și discrepanțele semnificative la regularizare.

Datorită noului serviciu, consumul efectiv este calculat pe baza diferenței dintre indexul actual și cel anterior, iar valoarea acestuia va apărea în factura următoare.

”Astfel plătești mereu cât consumi, eviți plățile în avans sau facturile mari de regularizare”, au transmis cei de la Engie, conform Economica.net.

Ce se va întâmpla dacă nu poți transmite indexul

Este important de menționat că, pentru a beneficia de această facilitate, fiecare client trebuie să instaleze aplicația și să activeze opțiunea de notificări în setările telefonului mobil, la secțiunea Notificări.

Astfel, Engie se asigură că toți utilizatorii vor fi informați despre perioadele de raportare, contribuind la o gestionare corectă și eficientă a consumului de energie.

În cazul în care un client Engie nu va reuși să transmită indexul în perioada alocată, consumul său va fi estimat pe baza convenției de consum. Operatorul de distribuție va citi periodic indexul, iar diferențele dintre consumul real și cel facturat vor fi corectate printr-o factură de regularizare, conform informațiilor furnizate de companie.

Facturi mai mare începând cu 1 aprilie 2026

Amintim că recent, PPC Energie, al treilea cel mai mare furnizor de gaze naturale din România, a informat clienții despre modificările de prețuri care vor intra în vigoare după 31 martie 2026, când va expira plafonarea actuală. Astfel, prețurile la gaze naturale vor crește cu mai mult de 19% începând cu 1 aprilie 2026.

Pentru clienții din București, conectați la rețeaua Distrigaz Sud Rețele, prețul final al gazelor va ajunge la 0,37 lei/kWh, față de 0,31 lei/kWh în prezent, preț care include toate taxele.

Această majorare va aduce tariful la același nivel cu cel aplicat în prezent consumatorilor non-casnici care au un consum anual sub 50.000 MWh. În plus, creșterea va fi mai semnificativă pentru gospodăriile care în acest moment plătesc un preț mai mic decât cel plafonat. Mai multe puteți citi aici.