RCS&RDS, bună de plată
RCS&RDS SA a fost dată în judecată în anul 2022, de către firma de consiliere juridică SPCJ Eurolex SRL.
Firma în cauză și-a portat numerele de la Vodafone la DIGI, datorită unei oferte atractive, dar care s-a dovedit, potrivit companiei, înșelătoare.
Reprezentantul firmei a avut nevoie de roaming în Statele Unite ale Americii (SUA), însă nu a putut efectua și nici primi apeluri.
Firma cere acum daune pentru consilierile juridice care nu au fost oferite clienților americani din cauza din cauza nefuncționării roaming-ului.
În 2021, Eurolex SRL a stabilit parteneriate cu două institute de avocatură din Statele Unite, ceea ce a generat un interes direct în a explora opțiuni pentru comunicare mai economică în această țară.
La data de 18 iulie 2022, administratorul Eurolex SRL a călătorit în Statele Unite în contextul parteneriatelor deja încheiate.
După sosirea în străinătate, a observat cu surprindere că doar serviciile de date mobile și SMS erau funcționale, în timp ce apelurile vocale nu puteau fi efectuate.
Fără întârziere, a expediat un email către furnizorul de servicii de telefonie mobilă, solicitând activarea opțiunii de roaming.
Însă a primit un răspuns în care se menționa că serviciul funcționează în parametri normali.
I s-a recomandat să repornească telefonul și, în cazul în care problema persista, să contacteze Call Center-ul pentru investigații suplimentare.
Varianta finală era evident inutilă, deoarece nu putea efectua sau primi apeluri, indiferent de acțiunile întreprinse.
Care a fost, de fapt, problema?
În cele din urmă, problema tehnică a fost elucidată. Furnizorul de telefonie mobilă partener din SUA, AT&T, renunțase la rețeaua 3G, oferind acces 4G doar pentru date mobile și SMS în regim de roaming.
Reprezentantul Eurolex SRL a avut ghinionul să sosească în Statele Unite în plină perioadă de trecere de la o tehnologie la alta pentru servicii de comunicații.
Cu toate acestea, RCS&RDS nu l-a informat în prealabil despre această problemă.
A primit o explicație detaliată abia pe data de 21 iulie, după ce a semnalat problema.
RCS&RDS, obligată să plătească 2.100 euro
În cadrul procesului, reprezentanții Eurolex SRL au susținut că interesele companiei au fost afectate, deoarece nu a putut furniza servicii de consultanță juridică clienților.
În raport cu clienții, compania a recunoscut pierderea și a acceptat să nu perceapă plata facturilor din iulie 2022, dar intenționează să solicite compensații de la RCS&RDS pentru daunele suferite.
În procesul juridic, răspunsul întârziat depus de RCS&RDS a fost respins de către judecători.
Prin urmare, procesul s-a desfășurat exclusiv pe baza documentelor depuse la dosar de către Eurolex SRL. Pentru judecători, situația era evidentă.
Eurolex SRL și RCS&RDS SA aveau un contract încheiat. Acesta nu a fost pe deplin respectat, generând un prejudiciu pentru firma de consultanță cauzat de neglijența companiei de telefonie.
Prin urmare, Eurolex avea dreptul să primească compensații pentru prejudiciul suferit, scrie ziaruldeiasi.ro.
„Din punct de vedere al vinovăţiei, în materie contractuală, aceasta este prezumată, pârâtul urmând a cădea în pretenţii, întrucât nu a dovedit existenţa unui caz fortuit sau de forţă majoră, care să îl exonereze de obligaţia de executare a obligaţiei. Raportat la starea de fapt, coroborând probatoriul administrat, instanţa va constata că acţiunea este întemeiată şi va obliga pârâta să achite reclamantei suma de reclamantă a sumei de 2.100 euro sau echivalentul în lei la data plăţii cu titlul de despăgubiri cu titlu de daune interese raportat la îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor din contractul dintre părţi”, au conchis judecătorii.
RCS&RDS a contestat hotărârea Judecătoriei, iar dosarul a fost transferat la Tribunal. La ședința de judecată de ieri, Tribunalul a decis să amâne pronunțarea unei decizii până la data de 7 martie.