Vicepremierul Raluca Turcan susține că Executivul dorește reluarea cursurilor „față în față”, însă lucrează „la mai multe scenarii”.
Totodată, aceasta a subliniat faptul că este nevoie de suplimentarea spațiilor de predare, pentru a fi asigurată distanțarea socială dintre elevi.
„Guvernul lucrează pe mai multe scenarii. Noi ne dorim revenirea la o viață normală și dacă condițiile epidemiologice să ne permită reluarea cursurilor anului școlar față în față.
Avem, însă, și alte scenarii care să aducă elementele de predare online în diferite proporții și dacă vom apela și la predarea online sau la învățarea față în față, împreună cu dumneavoastră, cei care investiți în infrastructura școlară, va trebui să luăm măsuri astfel încât în școli, în clase să fie condiții de distanțare pentru elevi, să suplimentăm spațiile de predare, astfel încât săi avem și partea de securitate sanitară pentru copii, cât și partea de calitate a serviciilor educaționale, de care se ocupă Ministerul Educației”, a spus Turcan.
Revenim la școala online?
De celaltă parte, tot luni, senatul a decis că ctivităţile desfăşurate în învăţământul preuniversitar şi universitar se pot desfăşura şi online în situaţia în care se instituie starea de urgenţă sau cea de asediu, potrivit prevederilor constituţionale.
În legătură cu acest subiect, ministrul Educației, Monica Anisie a explicat în plen că este vorba de o iniţiativă legislativă care vine să completeze Legea învăţământului, pentru a se putea exercita dreptul fundamental la învăţătură în situaţii de urgenţă sau de asediu, prevăzut de Constituţie.
„Această stare ne-a surprins anul acesta fără un suport legal pentru exercitarea acestui drept fundamental. Iniţiativa legislativă generează dreptul, dar şi obligaţia Ministerului Educaţiei de a genera o metodologie pe baza căreia să se poată desfăşura învăţământul preuniversitar – anul acesta am avut primele intervenţii ale ministerului după circa o lună de la suspendarea cursurilor – şi generează, de asemenea, obligaţia universităţilor de a-şi formula propria metodologie în baza autonomiei universitare, metodologie care să permită susţinerea şi evaluarea cursurilor universitare”, a precizat Andronescu.