Românii sunt mari iubitori când vine vorba de cumpărături online. În ultima perioadă, apetitul pentru achizițiile prin intermediul internetului a crescut substanțial în toată Uniunea Europeană. Ce s-a întâmplat însă în România?
Vânzările cu amănuntul via comandă de acasă prin mail sau prin Internet au crescut cu 12% în Uniunea Europeană în 2017 comparativ cu 2016, statele membre cu cele mai puternic creşteri fiind Estonia (36%), Ungaria (32%) şi România (26%), arată datele publicate vineri de Eurostat. Singurele state membre unde vânzările online cu amănuntul au scăzut în 2017 comparativ cu 2016 au fost Portugalia (minus 9%) şi Finlanda (minus 1%).
Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul via comandă de acasă prin mail sau prin Internet au crescut pe întreaga perioadă a ultimului deceniu, iar începând din 2014 ritmurile anuale de creştere au depăşit 9%. Comparativ, vânzările totale cu amănuntul au înregistrat ritmuri de creştere mult mai reduse, cu avansuri anuale cuprinse între 2% şi 3% începând din 2014.
În România, vânzările online cu amănuntul au crescut cu 26% în 2017 comparativ cu 2016, mai puţin decât avansul de 31,5% înregistrat în 2016 comparativ cu 2015 şi un avans de 44,9% în 2014 comparativ cu 2013.