Sucursala Revolut din România va deveni operațională până la finalul anului 2024, ceea ce înseamnă că toți clienții vor primi un IBAN românesc.
Sucursala din România a Revolut va începe să funcționeze până la sfârșitul acestui an
Sucursala din România a Revolut va începe să funcționeze până la sfârșitul acestui an, a anunțat Gabriela Simion, managerul general al Revolut Bank UAB Sucursala România. Anul acesta, sucursalele din Irlanda, Franța, Spania, Olanda și Germania au fost deja deschise, iar până la sfârșitul anului urmează România, Belgia și Italia.
Începând din anul 2021, Revolut a oferit clienților români IBAN-uri locale printr-un parteneriat cu o bancă din România. Un an mai târziu, a început demersurile pentru a înființa oficial sucursala locală, care a fost înregistrată la Banca Națională a României. Aceasta va începe să funcționeze în decembrie 2024, când toți clienții actuali vor fi transferați. Clienții Revolut, atât vechi, cât și noi, vor primi un IBAN românesc emis de sucursala din București.
Sucursala nu va avea birouri fizice. Clienții nu vor simți această tranziție și că experiența lor va rămâne aceeași. Cu noul IBAN, clienții vor putea să își primească salariile sau alte venituri și să efectueze plăți regulate, cum ar fi impozitele și utilitățile.
„Din 2021, am început să oferim clienţilor români IBAN-uri locale în cadrul unui parteneriat cu o entitate bancară locală. Un an mai târziu, am iniţiat demersurile de reglementare pentru înfiinţarea unei sucursale locale în România, înregistrată în registrul ”Sucursale ale instituţiilor de credit din alte state membre”, la Banca Naţională a României. Sucursala va începe să funcţioneze efectiv în decembrie 2024, când migrarea clienţilor existenţi va fi completă”, a explicat Gabriela Simion.
„Actuala structură a portofoliului nostru ne permite să avem un business solid şi profitabil, indiferent de contextul macro-economic. Avem atât produse specific bancare, cât şi produse de lifestyle, investiţii, criptomonede, toate în acelaşi loc, în aceeaşi aplicaţie. Şi asta ne permite ca, indiferent de nivelul dobânzii sau de evoluţia pieţei în general, să continuăm să creştem. Acum, modelul de business al Revolut, care este unul axat pe produse scalabile la nivel global, a trecut într-o nouă etapă – cea a consolidării operaţiunilor şi a localizării produselor, pe măsură ce baza de clienţi creşte.
În consecinţă, avem planuri mari în continuare în România. Planurile noastre sunt să continuăm să creştem în această piaţă, unde clienţii ne privesc cu multă simpatie şi încredere, şi să devenim principalul cont bancar pentru milioane de utilizatori. Vrem să fim prima opţiune de digital banking pentru clienţii români şi să răspundem nevoilor financiare, indiferent de etapa de viaţă în care se află.
El a mai spus că, dacă la finalul anului trecut, compania avea 38 de milioane de clienţi, la nivel global, creşterea susţinută din 2024 va duce compania la peste 50 de milioane de clienţi până la finalul lui 2024 şi va continua să deschidă entităţi (sucursale) bancare digitale în cât mai multe pieţe din Spaţiul Economic European. Mi-aş dori să deschidem sucursale locale (entităţi bancare locale) în toate cele 38 de pieţe în care activăm.
Cât mai curând. Anul acesta, am deschis sucursale în Irlanda, Franţa, Spania, Olanda, zilele trecute a devenit operaţională sucursala locală din Germania şi cea din România va fi funcţională până la final de an, alături de alte două pieţe europene. Aceasta este următoarea provocare pentru noi – să rămânem globali, devenind cât mai relevanţi din perspectiva nevoilor clienţilor locali, fie ei români, italieni, francezi, polonezi. Azi, Revolut este banca folosită mai ales pentru managementul banilor – plăţi curente, facturi, banii intră şi ies.
Cred că aici este o oportunitate pentru Revolut – avem aici clienţii, zeci de milioane, ne folosesc ca banca de zi cu zi, dar pasul următor este să îi învăţăm pe clienţi să depoziteze fonduri, să ne ia parteneri pe termeni mediu şi lung, mai ales prin produsele de creditare şi economisire. Astfel, pe termen lung, ne propunem să continuăm să ne extindem operaţiunile, dar şi să devenim cât mai locali posibil, să fim prima opţiune de cont bancar principal, care integrează toate serviciile financiare de care clienţii au nevoie: plăţi, credite, economii, investiţii, debit direct, conturi pentru copii etc.”, a declarat chief growth and marketing officer Revolut.
România este a doua cea mai mare piață a Revolut din lume
În anul 2024, România a fost una dintre piețele principale ale companiei respective, având cea mai mare creștere a numărului de clienți Revolut Business. Compania respectivă a adăugat, în medie, peste 1.000 de clienți noi pe lună pentru acest serviciu.
De când a început să ofere servicii pentru companii și firme din România, clienții B2B au realizat tranzacții de peste 5,8 miliarde de euro în această țară. Procesează lunar tranzacții de peste 345 milioane de euro pentru clienții Revolut Business din diverse domenii. România este a doua cea mai mare piață a acestei companii din lume și cea mai mare din Uniunea Europeană, având 4 milioane de clienți individuali.
„În 2024, România a fost una dintre pieţe noastre principale cu cea mai mare creştere a bazei de clienţi Revolut Business. Am adăugat, în medie, peste 1.000 de clienţi noi Revolut Business pe lună. De când am început să oferim servicii companiilor şi firmelor de pe piaţa locală, clienţii B2B au efectuat tranzacţii de peste 5.8 miliarde de euro pe piaţa locală şi procesăm lunar tranzacţii de peste 345 milioane de euro pentru clienţii Revolut Business, din diverse industrii”, a explicat head of growth regiunea CEE.