Toți clienții CEC Bank trebuie să fie la curent cu cel mai recent și important mesaj transmis de bancă. Acest lucru este în interesul lor.
Mesajele de la CEC trebuie verificate
Este esențial să fie conștienți că infractorii au recurs din nou la metoda phishing pentru a fura datele și banii utilizatorilor. Prin urmare, este crucial ca oamenii să fie extrem de vigilenți atunci când primesc un mesaj pretins a fi de la CEC Bank. Indiferent dacă este vorba despre un SMS, un mesaj pe WhatsApp sau un e-mail.
De obicei, hackerii vor trimite mesaje în care solicită diverse informații suplimentare din partea clienților, cum ar fi actualizarea datelor, însă acestea vor conține de obicei un link către un site dubios. În momentul în care cineva accesează acest link, există un risc iminent ca datele să fie compromise. Prin urmare, este crucial ca toată lumea să fie extrem de atentă în astfel de situații.
”Determinarea accesării link-urilor ce duc către website-uri realizate de persoane rău intenționate este una dintre cele mai comune metode de phishing. Scopul acesteia este dezvăluirea de informații personale. Verifică mesajele primite prin SMS, mail sau WhatsApp, asigură-te că provin din surse sigure”, au scris cei de la CEC Bank pe Facebook.
”Aceste verificări periodice de date sunt obligatorii și sunt însoțite și de informații suplimentare de care avem nevoie pentru un parteneriat sigur. Informațiile ne permit să ne îndeplinim obligația legală de a avea date complete despre clienții noștri prin care putem detecta comportamente neobișnuite și raporta autorităților atunci când este nevoie.
E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că banca ta nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară. Acesta este modul prin care putem să ne protejăm clienții de bună-credință și să menținem un mediu de afaceri sănătos. În egală măsură este important și pentru tine să avem datele actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine.
De exemplu, fie că ești persoană fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de contul tău”, transmiteau reprezentanții ING Bank printr-un comunicat de presă.
Așadar, oamenii sunt vulnerabili când vine vorba de mesaje trimise de hackeri. Pentru că oricum se așteaptă ca banca să le solicite actualizarea de date.
Gaură de 16.000 de lei după un SMS
O femeie din Alba a simțit pe pielea ei cât de serioase pot fi astfel de situații. Ea a căzut pradă unui astfel de SMS și a pierdut întreaga sumă de 16.000 de lei. Ea a primit un mesaj solicitându-i să-și actualizeze datele prin intermediul unui link. Cu naivitate, femeia a furnizat toate informațiile cerute, inclusiv cele personale și cele bancare, doar pentru a-și da seama ulterior că a rămas fără niciun ban în contul ei.
Din nefericire pentru ea, șansele de recuperare a prejudiciului în astfel de cazuri sunt aproape nule. Prin urmare, polițiștii îndeamnă cu tărie pe toată lumea să fie extrem de vigilenți pentru a nu cădea în capcana infractorilor virtuali care sunt hotărâți să le fure banii cu orice preț.