Un expert în turism, care a călătorit în toate colțurile lumii, spune care sunt cele mai mari greșeli pe care le facem când ajungem într-o astfel de destinație de vacanță.
Potrivit Businessinsider, o vacanță într-o stațiune all-inclusive este foarte atrăgătoare pentru mulți, iar motivele nu mai trebuie amintite. Cu toate acestea, există mici detalii de care trebuie să se țină seama într-o astfel de vacanță.
A face bugetul înainte de a ajunge la destinație și a nu fi nevoiți să vă faceți griji cu privire la numerar sau carduri de credit, vă poate scăpa de multe bătăi de cap.
În plus, mulți trec cu vederea o serie de detalii care le-ar putea face șederea mult mai plăcută.
Fie că planificați prima călătorie într-o stațiune all-inclusive sau că acesta este deja stilul preferat al petrecerii vacanței, iată câteva greșeli de evitat:
Nu vă documentați bine înainte de a face rezervările
Nu toate stațiunile all-inclusive sunt la fel. Unele au peisaje superbe la piscină și plaje dezamăgitoare sau invers.
Unele se adresează familiilor, cu cluburi și activități dedicate copiilor și adolescenților, în timp ce altele interzic oaspeții cu vârste sub 18 ani.
Ideea este că a avea totul inclus în sine nu este neapărat foarte bun.
Gândiți-vă la ceea ce căutați într-o vacanță, faceți cercetări amănunțite și priviți dincolo de marketingul elegant și de fotografiile retușate de pe site-ul stațiunii.
Nu selectați cu atenție serviciile oferite
Unele stațiuni oferă camere și apartamente de vis, în anumite zone, cu avantaje care ar putea include serviciul unui majordom și saloane speciale, restaurante, piscine sau zone de plajă pentru oaspeți VIP.
Deși sunt mai scumpe, aceste servicii pot aduce un sentiment de lux și civilizație vacanței, mai ales dacă stai într-o stațiune aglomerată, unde oaspeții sunt nevoiți să-și arunce prosoapele, înainte de micul dejun, pentru a -și ocupa șezlonguri.
Nu faceți rezervări pentru cină
S-ar putea să aveți acces la multe restaurante în respectivul resort. Asta nu înseamnă că puteți obține automat o masă, mai ales la orele de vârf pentru cină (rețineți că toată lumea vrea să ia cina la ora 19:30).
Pentru a nu fi dezamăgiți, rezervați o masă imediat după check-in sau înainte de sosire.
Nu mai umpleți farfuria până la refuz
Stațiunile all-inclusive sunt cunoscute pentru bufetele de top în orice moment al zilei, cu stații de omletă și suc proaspăt presat la micul dejun, cu tot felul de salate, specialități locale și toate deserturile la prânz și cină.
A lua o farfurie și a apuca cu nerăbdare lingurile de servire, înainte de a da arunca o privire asupra a tot ce vi se oferă, poate duce la supraalimentare și irosirea alimentelor.
Ați uitat să vă luați o cană termoizolantă de călătorie
Mulți turiști vin la micul dejun cu căni termoizolante pe care le umplu cu băutura preferată. Deși sunt s-ar putea crede că exploatează conceptul de all-inclusiv, de fapt, paharele izolate mențin băuturile mai reci pentru mult mai mult timp și reduc numărul vizitelor la bar.
În plus, sunt mai ecologice decât toate acele pahare de plastic de unică folosință.
Nu obișnuiți să dați bacșiș
Unele stațiuni all-inclusive invită oaspeții „să-și lase portofelele acasă”. Cu excepția cazului în care hotelul în care locuiți are o politică strictă împotriva acestui obicei, micile sfaturi pot ajuta foarte mult.
Dacă dați bacșiș barmanului sau băiatului de la piscină, puteți beneficia de o anumită atenție. Și nu uitați cameristele, care vă zilnic schimbă lenjeria și prosoapele.
Alegeți în mod greșit unele băuturi
Nu toate băuturile din stațiunile all-inclusive sunt la fel. Îmbunătățiți piña colada cerând rom învechit în loc de alb, pentru că asta îi va conferi mult mai multă aromă.
Dacă vezi Aperol sau Campari pe bara din spate, poți fi sigur că vei obține o băutură decentă. Creați-vă propriul cocktail, cerând sauvignon blanc sau rosé amestecat cu sifon și sirop simplu, ornat cu o felie de lămâie.
Și încercați berea sau vinul local.
Nu profitați de facilitățile de la hotelurile surori
Unele resorturi fac parte din complexe extinse, cu mai multe proprietăți adiacente și operate de aceeași companie-mamă.
Dacă vacanța include reciprocitate (o politică de tip „stați la unu, jucați la trei”), veți avea acces la alte facilități precum piscine suplimentare, centre de fitness, zone de plajă și restaurante.
Folosirea lor este o modalitate excelentă de a evita plictiseala.