Câți kilometri ar trebui să aibă o mașină la mâna a doua pentru a fi o achiziție bună? Mulți dintre cei care intenționează să cumpere un autoturism își pun această întrebare, iar specialiștii au venit cu răspunsuri.
Câți kilometri ar trebui să aibă o mașină la mâna a doua pentru a fi o achiziție bună?
Câți kilometri ar trebui să aibă o mașină la mâna a doua pentru a fi o achiziție bună? O mașină nouă, fie că vorbim de o marcă mai accesibilă sau de una de top, poate avea prețuri extrem de ridicate. Foarte puține persoane își permit să facă astfel de investiții. Prin urmare, majoritatea românilor optează pentru un autoturism second-hand. Atunci când alegi o astfel de mașină, unul dintre primii factori pe care trebuie să îi iei în considerare este kilometrajul.
Este clar că aceste informații sunt extrem de valoroase pentru înțelegerea modului în care vehiculul a fost utilizat și nivelul de uzură al componentelor mecanice.
Despre numărul de kilometri parcurși de o mașină la mâna a doua, apare o întrebare logică: câți kilometri sunt considerați ideali pentru a face o achiziție bună? Un expert din industria auto oferă un răspuns clar în acest sens.
Rob Dillan, fondatorul EVhype, a explicat de ce, în general, un total de 160.000 de kilometri este încă “numărul maxim pe care o mașină folosită ar trebui să le aibă înainte de a nu mai fi luată în considerare pentru achiziție, indiferent de fiabilitate sau preț”.
Este periculos să cumperi o mașină cu peste 160.000 de kilometri?
Mulți ar putea considera că și mașinile cu un număr mare de kilometri în bord sunt o opțiune bună. În unele cazuri, acest lucru poate fi adevărat. Expertul citat nu recomandă însă să vă asumați acest risc.
”Mulți experți auto sunt de acord că 160.000 de kilometri este limita superioară pentru a lua în considerare achiziționarea unei mașini second-hand. Dincolo de acest punct, probabilitatea de întreținere și reparații semnificative crește substanțial. Vehiculele cu peste 160.000 de kilometri se confruntă de obicei cu probleme mai frecvente la componentele majore, cum ar fi motorul, transmisia și suspensia.
Costul mediu al reparației sau înlocuirii motorului poate varia între 3.000 și 8.000 de dolari, în timp ce reparațiile transmisiei pot costa între 1.800 și 3.400 de dolari. Aceste cheltuieli potențiale pot depăși rapid orice economii inițiale rezultate dintr-un preț de achiziție mai mic”, a explicat Dillan.
Erin Kemp, un alt expert, avocat al consumatorilor pentru platforma de rapoarte privind istoricul vehiculelor Bumper, a afirmat că 100.000 de kilometri reprezintă ”un bun punct de oprire pentru kilometraj atunci când vine vorba de cumpărarea de mașini second-hand, deoarece, după acest punct, multe modele încep să aibă nevoie de mai multă întreținere“.
Acesta a adăugat că ”din cauza vieții grele pe care a avut-o, motorul și alte componente au suferit mai multă uzură după 160.000 de kilometri. Este posibil ca anumite modele să nu aibă nevoie de atât de multă muncă ca altele în acest moment, dar este o limită generală bună”.