După o perioadă de creștere explozivă, vânzările de vehicule electrice au început să o ia la vale. Cercetările Ernst and Young arată că partea cumpărătorilor din SUA, interesați să-și schimbe mașinile pe benzină cu vehicule electrice, a scăzut de la 48% în 2023 la 34% în acest an.
În acest an sunt așteptate până la 50 de noi modele EV. Iar cu noile stimulente fiscale, americanii pot obține un credit imediat de 7500 dolari direct de la reprezentanță, fără a fi nevoie de plata taxelor.
Cu toate acestea, scrie Stratfordcrier, există deja multe vești proaste pentru cei care vor să-și achiziționeze vehicule electrice.
Mai întâi a venit respingerea planului guvernatorului statului Connecticut, Ned Lamont, de a urma California (și alte state) în interzicerea vânzării în Connecticut a mașinilor pe benzină ICE (motoare cu combustie internă) după anul 2035.
Propunerea sa nu a fost supusă unui referendum și nici nu a fost votată în legislativ.
Autoritățile se distanțează de încărcarea gratuită pentru vehicule electrice
Apoi s-a spus că statul nu va mai oferi încărcare gratuită vehiculelor electrice în zonele cu autostrăzi interstatale. Aceste stații de încărcare pot avea un cost până la 100.000 de dolari pentru a fi instalate, iar costurile cu electricitatea din Connecticut se află pe locul trei în SUA. Deci, de ce ar trebui proprietarii de vehicule electrice să beneficieze de o încărcare gratuită, în timp ce ceilalți șoferi trebuie să plătească benzina la pompă?
Chiar și studenților li se va cere să plătească pentru încărcarea vehiculelor electrice la cele 50 de stații din campusurile universităților. Devine tot mai clar că autoritățile se distanțează de încărcarea gratuită.
VE sunt mai curate, dar și mai scumpe și provoacă daune drumurilor naționale
Deși vehiculele electrice sunt mai curate, sunt încă destul de scumpe, chiar și cu stimulente fiscale. În plus, sunt mai costisitoare de asigurat decât mașinile obișnuite.
Având în vedere bateriile de care depind, vehiculele electrice sunt și mai grele, provocând multe daune drumurilor țării, care depind de taxele pe benzină (pe care proprietarii vehiculelor electrice nu le plătesc).
În funcție de locul în care se încărcă vehiculul electric, departe de casă, se plătesc aproximativ 56 de cenți pe kWh, de două ori mai mult decât costul încărcării acasă.
Încărcarea rapidă a unui Tesla cât umplerea unui rezervor plin de benzină
Asta înseamnă că o încărcare rapidă a unui Tesla poate costa peste 40 USD, aproximativ la fel ca umplerea unui rezervor plin de benzină.
Eversource prezice o creștere cu 70% a cererii de energie electrică în Connecticut până în 2050. Deci de unde va veni capacitatea de generare? Va fi suficientă pentru a menține luminile aprinse și a încărca vehiculele electrice?
Astăzi, aproximativ 46% din electricitate este generată folosind gaze naturale și 23% provine din energie nucleară. Doar 3% din electricitatea din Connecticut provine din energia eoliană, așa că mulți se bazează pe extinderea acestei tehnologii pentru a satisface cererea în creștere.
Ofertele majore cu parcurile eoliene din nord-est sunt anulate sau renegociate la prețuri mult mai mari, deoarece contractorii dau vina pe problemele lanțului de aprovizionare și pe inflație.
După o perioadă de creștere explozivă, vânzările vehiculelor electrice au început să o ia la vale. Cercetările Ernst and Young arată că partea cumpărătorilor din SUA, interesați să-și schimbe mașinile pe benzină cu vehicule electrice, a scăzut de la 48% în 2023 la 34% în acest an.