Administrația locală spune că se va acorda o reducere de 25% la taxa pe autovehicule în cazul înmatriculării vehiculelor private și o reducere de 15% în cazul vehiculelor comerciale.
Reducerea se va aplica doar pentru un vehicul din aceeași clasă
Reducerea se va aplica numai pentru un vehicul din aceeași clasă. Înseamnă că reducerea taxei pentru înmatricularea vehiculelor cu două roți se va aplica numai când este casat un vehicul cu două roți, iar cea privind înmatricularea vehiculelor cu patru roți se va aplica la casarea vehiculelor cu patru roți.
În urma notificării, toate vehiculele guvernamentale, inclusiv autobuzele de transport public din Chandigarh și toate mașinile municipalității, care sunt mai vechi de 15 ani, au început să fie casate de la 1 aprilie.
După cum presa din India a scris deja, începând cu luna aprilie, toate vehiculele guvernamentale din țară, cu o vechime mai mare de 15 ani, își vor pierde automat dreptul de a circula pe drumurile publice, certificatul de înmatriculare urmând să expire, conform noilor reglementări.
A început deja ”Marea Casare”
Orice vehicul din țară, care are o vechime de 15 ani sau mai mare, aparținând guvernelor locale, întreprinderilor din sectorul public sau oricărei organizații deținute sau controlate de guvern, va fi casat, potrivit TribuneIndia.
Toate își vor pierde automat dreptul de a circula pe drumurile publice, certificatul de înmatriculare urmând să expire, conform noilor reguli. Vehiculele cu destinație specială, cum ar fi cele blindate și alte vehicule specializate utilizate în scopuri operaționale pentru apărarea țării și menținerea ordinii și a legii, nu sunt incluse aici.
Guvernul din India a considerat că cea mai bună cale de a încuraja casarea mașinilor este renunțarea la propriile vehicule care au o vechime mai mare de 15 ani și poluează foarte mult.
Politica de casare a vehiculelor a fost folosită la nivel global pentru a da un impuls producției de automobile și sectoarelor conexe și a crea o nouă cerere pentru mașini. Pentru vehiculele comerciale și vehiculele private, politica se va aplica din iunie 2024.
Trei din patru cetăţeni din India sunt expuşi unui nivel periculos de poluare
New Delhi, una din cele mai poluate capitale din lume, se luptă cu un smog cronic în fiecare an pentru că scăderea temperaturii face să stagneze particulele poluante provenite de la centralele pe cărbune, gazele de eşapament şi incendierea deşeurilor în aer liber. Curtea Supremă a Indiei a cerut anul trecut Comisiei pentru managementul calităţii aerului a propună măsuri pentru reducerea poluării în nordul Indiei.
De asemenea, Curtea a sancţionat guvernele federal şi local pentru eşecul de a reduce poluarea în metropola cu 20 milioane de locuitori care se confruntă cu o atmosferă toxică aproape în fiecare iarnă. Condiţiile atmosferice se înrăutăţesc în această țară când se produce o creştere a concentraţiei de particule fine în suspensie PM2,5 – suficient de mici pentru a intra în fluxul sanguin atunci când sunt inhalate în plămâni -, parţial din cauza agricultorilor care dau foc miriştilor înaintea noului sezon de semănat.
Statisticile arată că trei din patru cetăţeni din India sunt expuşi unui nivel periculos de particule din aer, iar poluarea cu particule este cel mai grav tip de poluare, asociat cu cancerul, expunerea îndelungată provocând afecţiuni ale inimii şi plămânilor.