Motorina ecologică HVO100: O alternativă viabilă în Germania, cu surprize legate de preț

Motorina ecologică HVO100 a fost introdusă recent în stațiile de alimentare din Germania. Este mai eco-friendly și scutită de taxe CO2, dar mai scumpă din cauza producției reduse.

Cu toate acestea, din cauza volumelor de producție încă reduse, acest combustibil nou este mai scump.

Cu toate acestea, diferența de preț la pompă este mai mică decât se anticipa, o surpriză pentru mulți consumatori.

benzină, motorină
SURSA FOTO: Dreamstime

ADAC (Clubul General Auto German) a efectuat o analiză a prețurilor la combustibil pentru HVO100, concluzionând că acesta este doar cu șase cenți mai scump decât motorina tradițională.

Aceasta diferență de preț este similară cu cea între benzina Super E10 și E5.

Unii operatori de benzinării plănuiesc să elimine motorina E5 din ofertă în viitor din cauza creșterii cererii pentru HVO100.

Potrivit președintelui ADAC Technology, Karsten Schulze, este un semn pozitiv că producătorii încearcă să ofere HVO100 la prețuri cât mai accesibile.

El consideră că prețul premium nu va înregistra creșteri în viitor, dar anticipă că HVO100 va continua să se apropie de prețul motorinei clasice.

„Este un semn bun că producătorii încearcă să ofere HVO100 cât mai ieftin posibil. Pariăm că prețul premium nu va crește în viitor, dar că HVO100 va continua, în mod ideal, să se apropie ca preț mai mult de motorina clasică”, spune  Karsten Schulze.

ADAC recomandă HVO100 pentru reducerea emisiilor de CO2

ADAC a calculat costurile lunare ale combustibilului pentru trei modele auto pe o perioadă de cinci ani și 15.000 de kilometri/an.

Pentru VW Golf TDI 2.0, costul lunar al combustibilului a crescut cu 5,62 euro, ajungând la 97,87 euro. Pentru BMW 520d Touring, suprataxa lunară a fost de 6,75 euro, rezultând într-un cost lunar total pentru combustibil de 117,45 euro.

Șoferii de Mercedes C 220 d T au cheltuit cu 5,87 euro mai mult pe lună, ajungând la un total de 102,22 euro pentru combustibil.

HVO100 promite o reducere de până la 90% a emisiilor de CO2 și este produs din materii prime reziduale, cum ar fi uleiuri uzate de gătit și resturi de grăsime.

ADAC subliniază importanța respectării unor standarde stricte de durabilitate pentru HVO. Este crucial ca producția să nu afecteze ecosistemele sensibile și să nu conducă la extinderea suprafețelor agricole în detrimentul producției alimentare.

ADAC cere companiilor petroliere să ofere transparență cu privire la originea HVO și să prezinte dovezi clare de conformitate cu standardele de durabilitate.

Nu toate vehiculele sunt compatibile cu HVO100 sau B10, motiv pentru care este recomandat să verificați omologarea vehiculului dumneavoastră contactând Deutsche Auto Treuhand (DAT) sau producătorul.