ANCOM: Condițiile de anulare a portării unui număr de telefon

În contextul creșterii semnificative a numărului de solicitări de anulare a portării unui număr de telefon, ANCOM reamintește utilizatorilor finali că această acțiune poate fi realizată exclusiv de către titularul numărului, la operatorul unde a fost solicitată portarea, cu cel puțin 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare.

Pentru a anula portarea, utilizatorul trebuie să depună cererea la operatorul acceptor, acolo unde a solicitat inițial portarea. Formularul tip pentru cererea de anulare a portării poate fi obținut direct de la furnizorul acceptor sau online. Dacă solicitarea de portare a fost făcută prin mijloace de comunicare la distanță, cererea de anulare poate fi transmisă într-un mod similar.

Cererea de anulare a portării trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită pentru realizarea portării, precizează ANCOM. Este important de reținut că atât pentru realizarea portării, cât și pentru calcularea termenului de portare/anulare se iau în considerare doar zilele lucrătoare.

După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii. Utilizatorii trebuie să solicite și să păstreze dovada primirii și acceptării cererii de anulare.

Care este procedura de anulare a portării

Respectarea termenului limită de 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare este esențială. Nerespectarea acestui termen va duce la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Portarea și anularea portării pot fi solicitate doar de titularul contractului sau de reprezentantul legal al acestuia.

ANCOM nu poate dispune anularea unui proces de portare, deoarece nu se poate substitui demersurilor care trebuie realizate de către părțile implicate (furnizor acceptor și utilizator).

Rolul ANCOM este de a reglementa și de a supraveghea respectarea procedurilor de portare și anulare a portării, asigurându-se că drepturile utilizatorilor sunt protejate și că procesul se desfășoară conform prevederilor legale.

telecomunicatii
SURSA FOTO: Dreamstime

Recomandări ANCOM pentru utilizatori

Având în vedere că multe dintre cererile de anulare sunt depuse în contextul primirii unei contraoferte de la furnizorul donor, ANCOM recomandă utilizatorilor să discute în prealabil cu operatorul actual despre intenția de portare. Acest demers poate conduce la renegocierea contractului și la obținerea unor oferte mai bune de la operatorul actual, oferind utilizatorilor posibilitatea de a evalua opțiunile disponibile.

Utilizatorii pot stabili împreună cu furnizorul acceptor o dată mai îndepărtată pentru efectuarea portării (între 3 și 25 de zile lucrătoare), astfel încât să aibă timp să transmită o cerere de anulare, dacă se răzgândesc. ANCOM încurajează utilizatorii să fie atenți la termenele și condițiile aplicabile în procesul de portare și anulare, pentru a evita eventualele neplăceri sau costuri suplimentare.