Site-ul 3manfactory arată cum și când au apărut aceste generații și prin ce se diferențiază.

Experții în sociologie și filozofie au considerat că înțelegerea schimbării generaționale este esențială pentru înțelegerea societății în ansamblul ei. Auguste Comte, de exemplu, a identificat generația ca un factor cheie în „viteza de bază a dezvoltării umane”.

Deosebirile dintre generații sunt destul de mari. Iar în ultimele decenii s-a accentuat teza conform căreia fiecare generație are un anumit model de success, de realizare profesională și personală.  Cele patru generații  de care tot auzim vorbindu-se sunt Baby Boomers și X,Y și Z, fiecare dintre acestea caracterizându-se de valori, ambiții și stiluri de lucru diferite.

– Baby Boomers (persoane născute între anii 1940-1959) au crescut într-o lume cu oportunități uriașe, devenind, în mare parte aceștia fiind reprezentanți ai unei generații înstărite. De asemenea, sunt persoane ambițioase, dedicate trup și suflet job-ului.

– Generația X (persoanele născute între 1960-1979) sunt adesea denumite ”generația MTV”. Sunt cei din prima generație care nu a mai observat îmbunătățirea calității vieții, așa că furia/răzvrătirea lor s-a reflectat mai ales prin modă și muzică punk, rock, metal și grunge.

– Generația Y (persoanele născute între anii 1980-1999) se mai numesc și ”Millennials”. Această generație ”a internetului”  a dobândit aptitudini speciale în tehnologie. Deși se spune că este influențată de celebrități, își dorește să aibă un impact pozitiv asupra lumii.

Generația Z (persoanele născute din 2000 până în prezent) este generația dependentă de tehnologie și de ecrane. Generația Z se hrănește din publicitate, este as în tehnologie și foarte influențată de vloggeri și de celebritățile de pe internet. Se spune despre cei din această generație că sunt motivați doar de bani.

Apariția acestor termeni se datorează specialiștilor în marketing

Apariția acestor termeni, pentru a defini o anumită generație, se datorează specialiștilor în marketing. Ei i-au inventat pentru a-i grupa și astfel a împărți potențialele piețe. Pentru că aceste patru grupuri se diferențiază clar prin nivelul de cultură, al valorilor, dar și din punctul de vedere al dorințelor și aspirațiilor, datorită societății și mediului în schimbare în care au fost crescuți. De exemplu, cei care s-au născut în epoca internetului au aspirații complet diferite de ale generației din perioada Războiului Rece, din anii 1980.

Unul dintre cele mai importante lucruri de luat în considerare este că aceste grupuri reprezintă o modalitate foarte rapidă și simplă de a separa publicul. Cunoscând exact ce așteaptă și ce își dorește o anumită generație, companiile își pot adapta mai precis strategia și abordarea, realizând un echilibru între rețelele sociale, soluțiile automate, serviciile bazate pe inteligență artificială și agenții umani pentru a satisface așteptările lor specifice, subliniază 3manfactory.