Un furnizor de energie electrică a anunțat că va face verificări suplimentare asupra facturilor emise. Potrivit furnizorului, se va face o analiză în raport cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum în cazul unora dintre clienţii casnici ai companiei.
Electrica Furnizare anunţă că face o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum în cazul unora dintre clienţii casnici ai companiei. Astfel, unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise unele noi, la finalizarea analizei.
„Ca urmare a situaţiilor constatate în ultima perioadă cu privire la emiterea unor facturi a căror componentă a energiei electrice active are o valoare atipică în comparaţie cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum ale clienţilor în cauză, compania a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanţul de facturare”, se arată într-un comunicat de presă transmis, joi seară, de Electrica Furnizare
Compania adaugă că astfel de situaţii sunt izolate.
„Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte. Compania îşi asigură clienţii că va clarifica situaţia în regim de urgenţă şi că niciunul dintre aceştia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturare. În plus, Electrica Furnizare îşi încurajează clienţii să utilizeze canalele de comunicare puse la dispoziţie de companie şi să solicite informaţii privind orice neclaritate referitoare la facturare la adresa clienti@electricafurnizare.ro sau utilizând formularul de contact online”, explică reprezentanţii companiei.
Electrica Furnizare este parte a Grupului Electrica, companie cu capital majoritar privat, listată la Bursa de Valori Bucureşti şi London Stock Exchange, încă din anul 2014.
Avertismentul ANPC cu privire la facturile la energie
Tot mai mulți români se plâng în ultimul timp că au primit facuri uriașe la energie. Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a venit cu o serie de recomandări pentru consumatorii care se confruntă cu astfel de probleme. Ce trebuie să facă românii?
„Alegeţi cea mai bună ofertă. Comparaţi ofertele diverşilor furnizori în comparatorul de oferte de pe site-ul ANRE (https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife). Dacă primiţi o oferta de furnizare de energie, verificaţi să fie de la un furnizor licenţiat. În comparatorul de tarife, simulaţi un consum identic cu cel din ultima factura primita de la furnizorul actual. În acest fel puteţi vedea imediat care sunt ofertele mai bune”, transmite Anghel.
„Contactaţi furnizorul ales, solicitaţi o ofertă şi o propunere de contract. Verificaţi contractul: citiţi cu atenţie clauzele contractuale, verificaţi dacă în contract sunt specificate clar toate informaţiile importante, precum preţul, durata pe care este valabil preţul, durata contractului, penalităţi de reziliere”, scrie directorul general al ANPC.
Consumatorii care întâmpină probleme se pot adresa: ANRE, https://portal.anre.ro/FPetitie/PetitieSector sau
ANPC, https://anpc.ro/articol/536/cum-se-depune-o-reclamatie.