Revolut pariază pe AI pentru protecţia clienţilor săi
În prezent, Revolut are peste 3,5 milioane de clienţi în România, din totalul de peste 35 de milioane la nivel global.
Noua soluţie bazată pe inteligenţa artificială îi va proteja pe toţi aceştia, identificând eventualele tranzacții riscante către platforme de investiții frauduloase sau site-uri suspecte.
Anul trecut, 59% din sumele pierdute au fost generate de fraude de tipul scamuri de investiții, deși acestea au reprezentat doar 14% din totalul cazurilor de fraudă. Chiar dacă numărul cazurilor a fost unul aparent redus, cifrele arată că multe persoane au pierdut sume importante.
În schimb, scam-urile legate de cumpărături au fost cel mai des întâlnite ca tipologie, reprezentând 62% din totalul cazurilor de fraudă la nivel global, în aceeași perioadă de timp.
Valoarea lor cumulată reprezintă mai puțin de 9% din totalul sumelor pierdute, arătând că astfel se pierd sume mai mici, dar numărul celor care cad în plasa escrocilor este mai mare, potrivit Revolut.
În ce constă, mai exact, noua funcţionalitate?
Aşadar, se introduce un sistem de detectare a scam-urilor investiționale sau care implică platforme financiare, atunci când se folosesc cardurile pentru plăți online.
Pe lângă tehnologia deja integrată în aplicație pentru a detecta scam-urile APP (Autorizare Plată Push), Revolut adaugă un nou nivel de securitate care folosește inteligența artificială (AI) pentru a identifica tranzacțiile riscante și activitățile suspecte, cu scopul de a proteja fondurile clienților.
Această nouă caracteristică poate identifica eventualele escrocherii investiționale sau plăți către platforme financiare frauduloase. Ea folosește învățarea automată (machine learning) pentru a detecta dacă un client este prins într-un eventual scenariu de fraudă și demontează „vraja” exercitată de fraudatori.
Totul a fost realizat de către echipa Antifraudă a Revolut. Noua funcţie va putea determina în ce măsură modul de interacțiune între client și aplicație este specific unei scheme de fraudare și, în consecință, dacă este cazul, să anuleze plata.
Clientul este prevenit în legătură cu plățile riscante și este automat direcționat către un flux în aplicație care să îl ajute să înțeleagă la ce risc se expune.
În această fază, clientul trebuie să furnizeze câteva informații suplimentare despre tranzacția pe care a încercat să o realizeze, cu scopul de a verifica dacă clientul este ghidat de cineva și se afla sub influența unor eventuali răufăcători. După aceea, i se prezintă câteva ipostaze specifice de înșelătorie pentru a determina clientul să analizeze mai profund motivația de a efectua plata.
În plus, Revolut poate redirecționa clientul către chat. Un specialist în fraudă Revolut îi va adresa întrebări suplimentare pentru a determina dacă este vizat de o tentativă de fraudă.
Au scăzut deja cu 30% sumele fraudate
Acest flux de prevenție a dus deja la o reducere cu 30% a sumelor fraudate, mai ales în legătură cu platformele online implicate în scam-uri de investiții sau fraude financiare. Noua funcționalitate Revolut este disponibilă pentru toți clienții, la nivel global.
„Suntem încântați să lansăm o nouă funcționalitate bazată pe inteligență artificială, pentru a ajuta clienții să nu mai cadă în mrejele răufăcătorilor. Am dedicat luni bune conceperii și testării acestei funcții pentru a ne asigura că utilizatorii noștri se pot folosi în deplină siguranță de banii lor.
De exemplu, un număr tot mai mare de bănci limitează acum accesul la plăți către platforme crypto sau de investiții, din cauza fraudelor.
Cu această funcționalitate avansată, în loc să blocăm complet aceste tranzacții, care pot fi corecte, ne asigurăm că clienții vor face transferurile în deplină cunoștință de cauză și vom încerca să îi prevenim pe cei care ar putea fi țintele unor escroci.
Astfel, le dăm mai multă siguranță, dar și libertate de acțiune clienților”, a transmis David Eborne, Head of Fraud la Revolut.