Regulă nouă referitoare la cartea de identitate electronică. Purtătorul de cuvânt al Guvernului a spus ce măsură s-a luat.
Mihai Constantin a menționat că, Executivul a luat o decizie cheie într-o încercare de a încuraja și stimula adoptarea acestei noi forme de identificare în era digitală.
Gratuitate în procesul de eliberare a buletinului
Astfel, s-a hotărât, pentru următorii cinci ani, tinerii care împlinesc 14 ani și se califică pentru a obține o carte de identitate electronică, vor beneficia de gratuitate în procesul de eliberare a acesteia.
„Guvernul a decis ca, pentru următorii cinci ani, persoanele care împlinesc în acest interval 14 ani, și se califică pentru a primi o carte de identitate, să beneficieze de gratuitate la eliberarea acestei cărți de identitate”, a comentat acesta.
Detalii de la Guvern pentru cei care dețin o carte de identitate
El a menționat că aceeași regulă va fi aplicată și pentru persoanele care deja dețin o carte de identitate. Sunt vizați românii al căror buletin urmează să expire în mod normal în următorii cinci ani. Pe listă se află și cei a cărora cartea de identitate le-a fost deteriorată, pierdută sau distrusă într-o calamitate naturală, în urma unei cereri.
„De altminteri, aceeași regulă se va aplica și pentru persoanele care au deja o carte de identitate, dar care va expira în mod normal la termen, în următorii cinci ani, sau pentru cei a căror carte de identitate a fost deteriorată, pierdută sau distrusă într-o calamitate naturală și în urma unei cereri”, a spus reprezentantul Guvernului.
Proiect-pilot desfășurat în județul Cluj
El a ținut să sublinieze că există un proiect-pilot desfășurat în județul Cluj. Prin intermediul acestui plan au fost deja emise aproximativ 17.000 de cărți de identitate. Conform precizărilor, acest proiect și finanțările aferente sunt susținute prin PNRR. Cheltuielile sunt estimate la 150 de milioane de euro.
Se estimează că, în următorii 5 ani, aproximativ cinci milioane de persoane vor beneficia de aceste facilități.
Mihai Constantin a reamintit și de implementarea unei decizii hotărâte de Guvern cu ceva vreme în urmă. Este vorba de instaurarea obligativității facturii electronice începând cu 1 ianuarie 2024. Conform acestuia, este o măsură foarte importantă în tot contextul de combatere a evaziunii, de creștere a colectării veniturilor bugetare și de digitalizare a serviciilor pe care statul le oferă persoanelor juridice și fizice în România. El a ținut să arate că acest proces se află în faze finale de verificare din punct de vedere al securității cibernetice.