Anunț pentru românii care au cont la BCR! Toți clienții trebuie să știe: Verificați adresa…

card bancomat

SURSA FOTO: Dreamstime

Anunțul zilei pentru toți românii care au cont bancar la BCR! Poți rămâne pe loc fără bani pe card sau fără datele de autentificare. Directoratul Naţional de Securitatea Cibernetică a tras un semnal de alarmă. În mod evident, aceste sfaturi se aplică şi pentru clienţii altor bănci din România.

Au fost depistate noi tentative de fraudă la BCR

Directoratul Naţional de Securitatea Cibernetică (DNSC) a anunțat joi, 16 martie 2023, că toți românii care au cont bancar la BCR trebuie să fie foarte atenți în perioada următoare la tentativele de fraudă din mediul online.

Hoții crează site-uri false, care arată precum site-ul original al BCR, pentru a păcăli oamenii.

„Clienții BCR sunt vizați în ultima perioadă de tentative de fraudă în mediul online. Atacatorii copiază identitatea vizuală și elementele de design ale companiei și creează niște siteuri-clonă, care arată similar cu cel original, dar care sunt găzduite pe domenii cu denumiri total diferite de cel al băncii.

DNSC și BCR atrag atenția utilizatorilor cu privire la propagarea unor astfel de atacuri de tip #phishing prin intermediul e-mail-ului și fac un apel la vigilență și răbdare, atunci când se activează în mediul online”, este mesajul postat, joi, pe pagina oficială de Facebook a Directoratului Naţional de Securitatea Cibernetică (DNSC).

Ce trebuie să facă clienții BCR?

În astfel de cazuri, este important ca utilizatorii să facă o serie de verificări simple, atunci când primesc un astfel de mesaj care pare a veni din partea BCR, pași prin care pot identifica astfel de capcane sunt:

– verificați adresa de e-mail de pe care a fost trimis acel e-mail! În acest caz, denumirea adresei poate conține termenul „BCR”, dar formatul oficial folosit de bancă este exemplu@bcr.ro;

– citiți cu atenție textul mesajului, pentru că atacatorii pot face uneori greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții;

– nu deschide link-urile din e-mail, fără a le verifica în prealabil cu o soluție de securitate! De obicei banca nu solicită niciodată actualizarea datelor printr-un link și nu vor bloca sau dezactiva cardul sau contul unui client fără un motiv întemeiat sau fără acordul său. Mai mult, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu link-uri;

– atunci când aveți suspiciuni, puteți apela banca pentru verificarea transmiterii unei informații pe un canal de comunicare diferit, de exemplu telefonic. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă;

Atenție! Dacă vi s-au furat datele de pe card sau datele de autentificare, accesați acest LINK (unde vi se explică clar ce trebuie să faceți).

Antrenați-vă pentru a detecta și evita astfel de atacuri pe site-ul proiectului de conștientizare #SigurantaOnline, proiect la nivel național lansat de DNSC, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB).