Atenție la phishing! Hoții se folosesc de imaginea Băncii Transilvania pentru a fura banii celor cinstiți
În ultima perioadă, au apărut tot mai multe încercări de înșelătorie (phishing). Din acest motiv, Banca Transilvania le-a oferit clienților câteva sfaturi importante.
Românii trebuie să fie foarte atenți atunci când primesc apeluri, SMS-uri sau e-mailuri care par să fie de la Banca Transilvania și care le cer date personale. De fapt, Banca Transilvania nu solicită niciodată astfel de informații. Banca Transilvania nu va cere niciodată online, prin telefon sau prin mesaj date precum CNP-ul, numărul contului bancar sau parolele. Astfel de cereri vin de la infractori care încearcă să fure bani din conturile clienților. Metodele lor sunt foarte bine gândite, iar multe persoane cad în capcană.
Banca Transilvania nu va avea vreodată nevoie ca clienții săi să îi ofere astfel de date prin telefon, e-mail sau SMS. Instituția bancară deja deține aceste informații în sistemul său, așa că nu le va cere niciodată.
„Banca nu îți va cere niciodată detalii precum CNP, cont bancar, parole sau date de logare în aplicațiile de banking, pentru că acestea se află deja în sistemul băncii. Dacă aceste date ajung în mâinile nepotrivite, riști să fii victima furtului de identitate sau de bani.”, a transmis instituția bancară.
Atenție la aceste tipuri de înșelătorii online
Reduceri false – Ofertele care par „prea bune ca să fie adevărate” sunt, de obicei, capcane pentru a vă fura datele personale sau bancare. Verificați întotdeauna site-urile înainte de a face cumpărături și evitați linkurile suspecte.
Investiții miraculoase – Dacă vi se promit câștiguri rapide, fără riscuri, cel mai probabil este o fraudă. DNSC recomandă să analizați atent astfel de oferte și să consultați doar surse oficiale înainte de a investi bani.
Frauda de tip Spoofing – Escrocii se dau drept bănci sau companii cunoscute ca să vă câștige încrederea. Dacă primiți apeluri sau mesaje suspecte, sunați direct la instituția respectivă folosind numărul oficial de pe site-ul lor.
Frauda de tip Phishing – Linkurile dubioase din e-mailuri pot duce la furtul de date. Nu oferiți niciodată informații sensibile (cum ar fi datele cardului sau parolele) și folosiți doar canalele oficiale ale băncii pentru actualizări.
Concursuri false pe rețele sociale – Așa-zisele „giveaway-uri” pot fi o metodă prin care escrocii încearcă să obțină date personale sau bani. Nu participați la concursuri dubioase și verificați întotdeauna sursa.