Anunț pentru toți românii care au telefoane mobile. ANCOM vine cu precizări de ultimă oră. Sursa citată anunță că mai bine de 600.000 de numere de telefon au fost portate în prima jumătate a anului.

Mai exact, conform datelor centralizate de ANCOM, de la începutul anului și până la data de 30 iunie, în România au fost portate 614.124 de numere de telefon.

Dintre acestea, 94%, respectiv 577.415, sunt numere de telefonie mobilă și 36.709 numere de telefonie fixă. Sursa citată mai precizează că 84% din numărul de portări din prima jumătate a anului au fost realizate de către persoane fizice și 16% de către persoane juridice.

ANCOM mai arată că de când a fost lansată posibilitate de portabilitate, adică din 2008 și până în prezent, mai bine de 9 milioane de numere de telefon au fost portate, 8 milioane fiind numere de telefonie mobilă.

În ceea ce privește serviciile alese de clienți, sursa citată precizează că 577.415 numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în primele șase luni ale acestui an.

Cei mai mulți utilizatori au ales serviciile RCS & RDS

Cei mai mulți români au ales RCS & RDS, aici fiind 349.132 de numere portate. Pe locul doi se situează Vodafone, unde s-au portat 78.758 de numere, urmat de Orange cu 74.938 de numere de telefon.

Topul este continuat de Telekom Romania Mobile Communications cu 58.737 de portări, iar Orange Romania Communications 15.843. Din cele 577.415 numere de telefonie mobilă portate în această perioadă, 55% (315.671) au fost numere utilizate pe bază de abonament, mai arată sursa citată.

Referitor la situația telefoanelor fixe, de la începutul anului și până la data de 30 iunie, 36.709 de numere de telefonie fixă au fost portate, acestea reprezentând 6% din totalul numerelor portate în această perioadă.

În ceea ce privește alegerile făcute de clienți, topul este asemănător. Mai exact, majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite astfel: RCS & RDS – 13.456, Vodafone – 6.332, Orange – 5.703, BT Global Europe – 4.430 și GTS Telecom – 3.746.

Recomandările ANCOM pentru utilizatori

În același timp, ANCOM mai precizează că în primele șase luni ale anului în curs au fost înregistrate 124 de petiții având ca obiect serviciul de portabilitate. Majoritatea se referă la anularea procesului de portare și rezilierea contractului de furnizare servicii aferent numărului provizoriu, arată sursa citată.

În acest sens, ANCOM le recomandă românilor să citească foarte bine contractul cu noul furnizor de servicii, pentru a evita orice fel de problemă.

„În aceste situații, trebuie amintit că un proces de portare poate fi anulat cu cel puțin 24 de ore înainte de momentul inițial stabilit pentru realizarea portării.

Pe de altă parte, utilizatorii finali trebuie să acorde o mare atenție atunci când semnează contractul cu noul furnizor de servicii de telefonie și să verifice prevederile referitoare la alocarea numărului provizoriu și renunţarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează”, arată ANCOM.