Decizie pentru cei cu buletin. Programul special de eliberare a documentelor de identitate pentru votul din cadrul alegerilor parlamentare
Decizie pentru cei cu buletin. În contextul alegerilor parlamentare, Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București anunță un program special pentru eliberarea documentelor de identitate necesare exercitării dreptului de vot. Astfel, în perioada premergătoare alegerilor, cetățenii bucureșteni vor putea obține acte de identitate în regim special, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor, coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale din sectoarele 1-6 și asigură condițiile necesare pentru buna desfășurare a procesului electoral. Scopul principal al acestei măsuri este de a sprijini cetățenii în obținerea documentelor de identitate, necesare pentru vot, în situația în care acestea au expirat, au fost pierdute, furate sau deteriorate.
Programul de lucru cu publicul
- 30 noiembrie și 7 decembrie (sâmbătă): 8:00 – 16:00
- 1 decembrie și 8 decembrie (duminică): 7:00 – 21:00
Aceste ore extinse vor permite cetățenilor să obțină actele de identitate necesare pentru a putea vota în alegerile parlamentare.
Cum se obține cartea de identitate?
Cartea de identitate se eliberează pe baza cererii scrise a solicitantului și a documentelor legale care dovedesc identitatea acestuia, precum numele, prenumele, data nașterii, cetățenia română și adresa de domiciliu sau reședință.
Contravaloarea cărții de identitate este de 7 lei și poate fi achitată în mai multe modalități, inclusiv online, prin transfer bancar sau la ghișeele unităților poștale sau bancare din sectorul respectiv.
Modalitățile de plată și locațiile pentru achitarea taxei
- Sectorul 1: Plata se poate face online pe Ghișeul.ro sau la bănci și oficii poștale.
- Sectorul 2: Plata se poate face la oficiile poștale sau prin SMS (numărul scurt 7530).
- Sectorul 3: Plata se poate efectua la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor.
- Sectorul 4: Plățile pot fi făcute la oficii poștale, Direcția de Impozite și Taxe Locale sau online.
- Sectorul 5: Plata se poate face la oficii poștale, filialele CEC Bank sau prin SMS.
- Sectorul 6: Plata se poate face online (Ghișeul.ro, eSector6) sau fizic la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor.
În cazuri speciale, atunci când solicitantul nu poate prezenta toate documentele necesare, se va putea elibera o carte de identitate provizorie (CIP), pentru care va trebui depusă și o taxă de 1 leu, plătibilă în aceleași condiții.