Recomandările Băncii Transilvania pentru clienții săi

Banca Transilvania le recomandă clienților să fie vigilenți în fața amenințărilor cibernetice. Cu toate că online-ul a simplificat mult tranzacțiile financiare, a adus și un nou val de riscuri pentru siguranța datelor și a banilor.

Reprezentanții Băncii Transilvania au emis un avertisment cu privire la plățile online și metodele de fraudă tot mai sofisticate, utilizate de infractori pentru a fura bani și date personale. Instituția încurajează clienții să verifice cu atenție orice informație primită, mai ales dacă pare prea bună pentru a fi adevărată.

Banca Transilvania
SURSA FOTO: Banca Transilvania

Metode de fraudă folosite de infractori

Printre tehnicile folosite de atacatorii cibernetici pentru a înșela clienții se numără:

  • Phishing – Mesaje sau e-mailuri care solicită introducerea datelor bancare, sub pretextul unor motive false.
  • Smishing – Versiunea prin SMS a phishing-ului, care folosește mesaje de tip „alertă” pentru a induce panică și a obține date confidențiale.
  • Crypto-scam – Escrocherii legate de criptomonede, în care victimele sunt atrase de oferte false de investiții.
  • Clonarea cardurilor – O metodă prin care infractorii obțin datele cardului și reușesc să facă plăți neautorizate.
  • „Accidentul” și „Premiul” – Mesaje fictive în care victima este anunțată că a câștigat un premiu sau că o rudă a avut un accident și se cere o sumă urgentă.
  • „Moștenitorul peste noapte” – Înșelătorii în care clienții sunt informați că au primit o moștenire neașteptată și li se solicită datele personale și o taxă de transfer.

„Reminder să nu cazi în plasa “super ofertelor” sau “premiilor” fictive care sună prea bine să fie adevărate. Verifică de două ori orice informație de care nu ești sigur(ă). Stay safe!”, atrage atenția Banca Transilvania.

atac cibernetic
Atac cibernetic/SURSA FOTO: Dreamstime

Cum identifici atacurile cibernetice?

Pentru a evita astfel de capcane, clienții Băncii Transilvania sunt sfătuiți să fie atenți la detalii precum:

  • Mesaje alarmiste care solicită o acțiune rapidă.
  • Ofertelor care sună prea bine pentru a fi adevărate.
  • Solicitările de date bancare primite prin sms, e-mail sau apeluri telefonice.

De asemenea, Banca Transilvania subliniază că niciodată nu va solicita parolele, codurile PIN sau alte informații confidențiale prin aceste mijloace. Fiind atent și verificând toate informațiile, fiecare client poate contribui la propria siguranță în fața amenințărilor online.